ПЛАН РІЧНОЇ РОБОТИ

 

ЗМІСТ
 
РОЗДІЛ 1. Аналіз роботи за минулий рік,
 завдання на 2020-2021 навчальний рік.
РОЗДІЛ 2. Методична робота з кадрами.
РОЗДІЛ 3. Охорона праці та безпека життєдіяльності.
РОЗДІЛ 4. Організаційно – педагогічна робота.
РОЗДІЛ 5.  Адміністративно – господарська діяльність.
РОЗДІЛ 6. Вивчення стану організації життєдіяльності дітей
 
Додатки

Додаток 1. РОЗПОРЯДОК ДНЯ НА 2020 – 2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
В УМОВАХ АДАПТИВНОГО КАРАНТИНУ
Додаток 2. ОРІЄНТОВНИЙ РОЗПОРЯДОК ДНЯ НА ПЕРІОД КАРАНТИНУ
 
РОЗДІЛ 1.
АНАЛІЗ РОБОТИ КЗДО «БАРВІНОК» Раївської сільської ради
ЗА МИНУЛИЙ 2019 -2020 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
 
Інформаційні  відомості
КЗДО «Барвінок»Раївської сільської ради знаходиться за адресою: Дніпропетровська область Синельниківський район , с.Новоолександріівка , вул.Молодіжна , буд 3.
КЗДО розрахований на 24 місця.  Протягом 2019-2020  навчального року заклад в середньому відвідувало 17 дітей. При комплектуванні груп у закладі дошкільної освіти враховується кількість дітейта їх нормативна наповнюваність, режим роботи закладу, наявність штатних одиниць для роботи з дітьми (педагогічний та обслуговуючий персонал).
В минулому  навчальному році було сформовано одна різновікова група - діти від 3-х до 6 (7) років життя у життя (вихователі Голубенко Світлана Михайлівна; Голубенко Ольга Віталіївна ;помічник вихователя Павленко Наталія Артурівна).
Прийом дітей до КЗДО здійснювався керівником протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, свідоцтва про народження дитини, медичної довідки про стан здоров'я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти, довідки дільничного педіатра  про епідеміологічне оточення.
Режим роботи закладу: 10,5 годин (7.00 – 17,30.),  вихідні дні – субота, неділя та святкові дні.
 Заклад дошкільної освіти «Барвінок» у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України  «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний  заклад України, Базовим компонентом дошкільної освіти, законами України  «Про охорону праці», «Про цивільний захист», «Про дорожній рух», та іншими нормативно-правовими документами, власним Статутом. 
Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей, формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту, виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.        
        Заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік. План роботи схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується завідувачем закладу.                                                                                            
Протягом 2019-2020 навчального року освітній процес закладу був спрямований на вирішення науково-методичної проблеми, над якою працює навчальний заклад - це «Розвиток пізнавальних здібностей дошкільників в процесі ознайомлення з пиродним довкіллям"
1.     Сприяти формуванню у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду, виховання соціально компетентного дошкільника.
2.      Формувати у дітей трудові навички та вміння, повагу до праці дорослих, звичку до трудової діяльності, бережливе ставлення до часу, знарядь праці, вміння планувати власну трудову діяльність, свої доходи, раціонально їх використовувати.
3.     Продовжувати працювати над мовленнєвим розвитком дошкільників за допомогою новітніх технологій;
Основним акцентом в освітній роботі закладу є максимальна гуманізація педагогічного процесу: вихователі мали змогу самостійно обирати тему самоосвіти, інноваційну технологію, дітям були створені всі умови для розвитку здібностей через оновлення та створення ігрових осередків в усіх групах. Для оптимального рухового режиму є  ігровий майданчик, музична та спортивна зала.
Групові приміщення забезпечені необхідним обладнанням: ігровими предметно-розвивальними осередками, іграшками, посібниками, навчально-методичною літературою, роздатковим, дидактичним матеріалом. У кімнатах дотримується температурний та санітарно-гігієнічний режими, виконуються правила безпеки життєдіяльності дітей.
      Територія закладу дошкільної освіти огороджена, має ігрові споруди.
Інтер’єр приміщення  відповідає санітарно-гігієнічним та художньо-естетичним вимогам.
       Простора ігрова кімната, світла групова кімната,  телевізор, підключений інтернет програвачі під СD  диски, флешки; дитячі іграшкові музичні інструменти. Для фізкультурних занять: гімнастичні лави,  гімнастичні палки,  м’ячі різного призначення (для ігор, для метання, для фітнесу), обручі, скакалки, кеглі, кубики, драбина для лазіння  та інший спортивний інвентар.
КЗДО  «Барвінок» повністю укомплектований педагогічними кадрами:  1 завідувачвихователі, музичний керівник,керівник гуртка з англійсько мови.   В закладі  створюються оптимальні умови для постійного професійного росту педагогів, це атестація - 1 раз у 5 років, курси підвищення кваліфікації при ДАНО в м. Дніпро, які також проводяться 1 раз у  5 років та різні форми методичної роботи (районні семінари для молодих спеціалістів, засідання методичних об’єднань вихователів району тощо).
       В закладі дошкільної освіти постійно проводиться аналіз кваліфікаційного рівня педагогів та доцільність їх розстановки. В наявності перспективний план проходження курсів підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників на 5 років відповідно до «Типового положення про атестацію».
Значна увага в закладі приділяється самоосвіті педагогів. Теми для самоосвіти  педагоги  обирають  самостійно,  погоджуючи  їх  з  завідувачем закладу. 
Основними формами  методичної  роботи з педагогами є:  педагогічні ради,  консультації, стажування,  самоосвіта, районні семінари ,методичні об'єднання
Всі форми  методичної роботи плануються  з урахуванням загальної  та професійної  компетентності  педагогів. Однією з найбільш дієвих, на наш погляд, є районні семінари-практикуми, на яких педагоги отримують не лише теоретичні знання, але й практичні навички їх застосування в роботі з дітьми.
Постійно  діючим колегіальним органом  у  закладі  дошкільної освіти «Барвінок»  є педагогічна  рада,  яка  підпорядковується  загально-педагогічним  вимогам: колегіальності,  гласності,  демократичності,  систематичності,  наступності, перспективності.
До складу педагогічної ради входять: завідувач та педагогічні працівники. Головою педагогічної ради  є  завідувач  закладу Бойко Г.В. 
Тематика засідань педагогічних рад визначається наприкінці поточного  навчального року  на  основі  аналізу  освітньої  роботи закладу.
Вихователями різновікової групи з успіхом використовується телевізор для демонстрування навчальних програм дітям (через флешку, інтернет) під час проведення занять та інших заходів.
Всі наявні технічні засоби широко використовуються в роботі з дітьми, їх застосування роблять процес пізнання цікавим, творчим, яскравим як для дітей, так і для педагогів.
За штатним розписом в ЗДО працюють  8 працівників: обслуговуючого персоналу (0,5) головний бухгалтер, (1,15) помічник вихователя,( 1 )кухар, , (0,25 )машиніст з прання білизни(,1) двірник та (1 )сторож,(1) машиніст котельні(2 чоловіка). Отже, укомплектованість закладу дошкільної освіти «Барвінок» педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом складає 100%.
 Працівники ЗДО двічі на рік,  згідно графіка, проходять обов'язковий медичний огляд. Адміністрація контролює  дотримання  термінів  проходження  медичних  оглядів працюючими.  У відповідності до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та  спорту  України  від  25.11.2011    №1365  «Про  посилення  контролю  щодо проходження  обов'язкових  медичних  оглядів  працівниками  дошкільних навчальних  закладів»  порушень  протягом 2019-2020 навчального року не було.  Відповідальність  за  своєчасне проходження медичних оглядів працівниками ЗДО, згідно наказу, покладено на завідувача КЗДО Бойко Г.В. Медичні книжки працівників закладу, установленого зразка, зберігаються в керівника. Попередні  медичні  огляди  -  обов'язкова  умова  при прийомі  на  роботу  в ЗДО працівників  всіх  категорій.
Діяльність  працівників   закладу  регламентується   посадовими  інструкціями та інструкціями  з  охорони  праці, які  розроблено у відповідності до чинного законодавства, затверджені  керівником закладу Бойко Г.В. та погоджені головою ПК КЗДО Голубенко С.М.
Інструкції з охорони праці  розроблено  відповідно  до  «Положення  про розробку  інструкцій  з  охорони  праці».
Для  проведення  всіх  видів  освітньої  діяльності  розроблені  інструкції  з безпеки  життєдіяльності  вихованців  на  вимогу  п.  4.2.8.  «Положення  про організацію  роботи  з  охорони  праці  учасників  навчально-виховного  процесу  в закладах освіти» (наказ МОН України від 01.08.2001 року № 563).
Ознайомлення з інструкціями працівників всіх категорій проводиться під особистий підпис, з вказуванням дати ознайомлення. Всі види інструкцій працівники ЗДО отримали на руки.
Робота з батьками здійснюється відповідно до розділу річного плану ЗДО  «Робота з батьками». В цьому розділі визначені форми та зміст роботи закладу з батьківською громадою. Взаємодія  педагогів закладу дошкільної освіти з батьками дітей розпочинається з моменту першої зустрічі, у рамках педагогічного супроводу періоду адаптації малюків.  Для  успішного  співробітництва  педагогів  із  батьками використовуються різноманітні форми взаємодії:
        індивідуальні - анкетування, індивідуальні бесіди та консультації батьків з метою вивчення сімей, їх соціального статусу для здійснення диференційного підходу до роботи з родиною.
        групові: консультації;
        наочно-письмові: інформаційні стенди, буклети, пам’ятки тощо;
        колективні: батьківські збори,  конференції,  святкові ранки,  Дні відкритих дверей тощо.
Матеріали  в  батьківських  куточках  постійно  поповнюються, змінюються педагогами, відповідно до життя закладу (групи) та планів роботи.
Консультації,  інформаційні  листки, матеріали папок-пересувок, підготовлені  педагогами, відповідають запитам батьків, потребам часу, вимогам сучасної дошкільної освіти.
З  метою  визначення  ступеню  задоволеності  батьків  якістю  наданих освітніх послуг та умов перебування дітей в закладі дошкільної освіти проводиться анкетування, тестування, співбесіди.
 Улюбленою батьками формою роботи в ЗДО є участь у святах та розвагах, що дозволяє побачити, чим, як живуть і що вміють діти, чого нового досягають у своєму розвитку.
Систематично проводились групові та загальні батьківські збори відповідно до річного плану.
Для повноцінного інформування батьків, громадськість з роботою нашого закладу, як і планувалось, з травня цього  року створений та працює сайт  закладу дошкільної освіти «Барвінок». Сайт ЗДО на даний час наповнюється  інформацією і вже зовсім скоро Ви зможете знайти на ньому усю необхідну інформацію, що стосується нашого закладу.
Соціально-психологічні умови, в яких виховуються діти дошкільного закладу сприяють збереженню і зміцненню їх психічного та фізичного здоров’я, успішному навчанню і психологічному розвитку в ситуаціях взаємодії з однолітками та дорослими. В групі спокійна, доброзичлива атмосфера; створені умови для індивідуального розвитку дітей, для реалізації їх можливостей, здібностей, потреб через індивідуальні заняття та заняття в центрах розвитку.
Особлива увага дітям приділяється в період адаптації. Забезпечення психоемоційного комфорту в адаптаційний період – запорука збереження психічного здоров’я малюків та їх легкої адаптації в нових умовах. Цьому сприяє доброзичлива атмосфера в групах, тісний взаємозв’язок вихователів з батьками, проведення  групових та індивідуальних консультацій для батьків, матеріали папок-пересувок та оперативних папок на задану тематику.
Щоденна кількість і послідовність занять з вихованцями ЗДО визначається орієнтовним розкладом, що корегується щорічно з урахуванням навантажень на дітей згідно програм, вікових та індивідуальних особливостей дошкільників, відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог. Організація  будь-якого педагогічного впливу на дошкільників спирається на «зону найближчого актуального розвитку» кожної дитини.
Інваріативна частина змісту освітньої діяльності закладу забезпечується на засадах освітніх ліній, визначених Базовим компонентом:
§                            «Особистість дитини»
§                            «Дитина в соціумі»
§                            «Дитина в природному довкіллі»
§                            «Дитина в світі культури»
§                            «Гра дитини»
§                            «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»
§                            «Мовлення дитини»
Тому робота  педагогів  орієнтована  на виконання Базового  компоненту  дошкільної  освіти  в  Україні (нова редакція) щодо формування  у  дошкільників  активної  позиції  та  елементарної  життєвої компетентності.
 Формування  безпечних  навичок  життєдіяльності  у дітей відбувається  під  час  бесід, консультацій,  інструкцій  перед  початком  будь - якої  діяльності,  спеціально організованих занять, розваг, загально-садкових виставок з зазначеної теми.
Важливою  функцією  управління  закладом дошкільної освіти    є внутрішній контроль.  В річному плані закладу  розроблено комплексну систему контролю. Для здійснення відповідного контролю складено перспективний  план  проведення  різних видів контролю. Здійснення  контролю відбувається   у  вигляді  вивчення  документації,  перегляду  різних форм  освітньої роботи,  анкетування,  проведення  співбесід  з педагогами  тощо.  Напрями  контролю  відображені  у  річному  плані роботи закладу.
Впродовж навчального року в ЗДО використовувались такі види  контролю, як  підсумковий,  тематичний,  оперативний, оглядовий,  епізодичний.  За результатами  контролю  оформлялися:  довідки,  накази, інформації, які визначали позитивні та негативні результати роботи персоналу. За результатами контролю надавалися  рекомендації,  які обов’язково контролювалися  щодо їх  виконання.  Аналіз  результатів контролю оприлюднювалися на засіданнях педагогічної ради, на виробничих нарадах тощо.
Завідувачем  ведеться  діловий  щоденник,  в якому  відображаються  результати  контролю у  відповідності  до розробленої  на  навчальний  рік  циклограми  контрольно-аналітичної діяльності  директора,  яка  охоплює  всі  напрями  роботи закладу дошкільної освіти.
Вихователями відстежувалася результативність навчання випускників закладу та адаптація до умов школи.   Педагоги ЗДО стараються  якісно підготувати дітей до навчання в школі. Ми запрошуємо вчителів початкових класів до ЗДО, відвідуємо наших дітей в школі.
 Реалізація наступності з боку дошкільної ланки освіти полягає у формуванні готовності дітей старшого передшкільного віку до систематичного навчання і шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно-вольову, комунікативну, фізичну підготовку; розвиток пізнавальних, психічних процесів та мовлення; прищеплення елементарних навчальних умінь. Задля реалізації цих завдань педагогами закладу проводились бесіди з дітьми про нову українську школу, майбутнє навчання в ній. Така робота сприяє позитивній адаптації дітей до навчання в школі.
З метою вивчення обсягу знань, умінь та навичок дітей в травні було проведено моніторинг стану готовності дітей старшого передшкільного віку до навчання в школі. Підготовлено до школи 8 дітей шестирічного віку.
        Відповідно до вікових та психологічних особливостей дітей вихователі обстежують рівень компетентності кожної дитини, планомірно та системно проводять необхідну навчальну, виховну, розвивальну роботу. Освітній процес в закладі передбачає чергування різних видів діяльності.  Головною метою роботи педагогів дошкільного закладу є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягати успіху, правильно будувати своє життя.
У закладі дошкільної освіти на постійному контролі перебуває питання раціонального харчування. Робота з організації харчування дітей ЗДО здійснюється відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від  22.11.2004р.  №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом МОН України від 17.04.2006р №298/227.
  Усі продукти харчування,  що надходять до ЗДО відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються накладними, сертифікатами якості. Відповідно  до  складеного  двотижневого  меню  розроблені рецептурні та технологічні карти, які затверджені завідувачем. Документацію з організації харчування в ЗДО веде кухар Бутрик Г.Ю.
З метою попередження кишково-шлункових захворювань та харчових отруєнь здійснюється контроль за умовами зберігання, дотримання строків реалізації продуктів та технологією приготування їжі, за що й  несуть сувору відповідальність старша сестра медична, вихователі та кухар. Систематично проводиться зняття проб їжі бракеражною комісією,
в склад якої входять завідувач (по понеділкам),вихователі (вівторок-п'ятниця) виставляються добові проби.
       Для організації раціонального харчування дітей на основі перспективного меню та з урахуванням наявності продуктів складено щоденне меню.  У групі дотримується режим харчування. Видача їжі проводиться згідно з вихідними нормами на кожну дитину. Постійно дотримується питний режим(кип'ячена вода)
       Вихователі дотримуються вимог щодо виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей. Помічник вихователя виконує санітарні правила організації харчування в групі.
Моніторинг за організацією раціонального харчування, на підставі накопичувальної відомості показав, що норми за основними продуктами протягом року в основному виконані.
 Протягом всього року вихователі та помічник вихователів  спостерігали за станом здоров'я дітей, дотримуючись режиму дня та  рухової активності протягом дня, за розвитком рухових навиків у дітей, їх емоційним станом.
Для зниження захворюваності дітей колективом закладу велася копітка робота, зокрема,  роз’яснювальна робота серед  дітей та батьків щодо профілактики захворювань, дотримання санітарно-гігієнічних вимог, здійснення загартування вихованців, організація фізичного виховання, чітке дотримання режиму дня, взаємодія медсестри сільської амбулаторії з закладом дошкільної освіти тощо.
В ЗДО дбають про охорону праці працівників та безпеку життєдіяльності вихованців.  
У  будівлі  закладу  розміщені  плани-схеми  евакуації  учасників  освітнього процесу,  затверджені  завідувачем. В  полі  зору  керівника  та працівників  знаходяться  питання дотримання  безпечних  умов  перебування  дітей  в  ЗДО, профілактика  дитячого  травматизму. Питання  безпеки  життєдіяльності  вихованців обговорюються  на  батьківських  зборах, виробничих нарадах. Щороку проходять тижні  безпеки дитини та безпеки  дорожнього  руху, охорони праці, Місячник цивільного захисту, День цивільного захисту. Також проводиться профілактична  робота  щодо  пожежної  безпеки  та  дорожньо-транспортного травматизму.
Оформлено  акти:  підготовки  закладу  до  2020-2021 навчального  року,   заміру  опору  ізоляції  освітлювальної  та  силової електромереж, готовності закладу до опалювального сезону та акти обстеження  технічного стану ігрових та спортивних  споруд ЗДО, приміщень закладу. 
       
Заклад дошкільної освіти є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Завдання ЗДО полягає в оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. Варто відмітити, що осторонь наших проблем, що стосуються матеріальних затрат, не стоїть ні виконавчий комітет Раївської сільської ради,  ні місцеві підприємці, ні батьки вихованців, ні колектив закладу. Тому приміщення та територія ЗДО оснащені необхідним обладнанням, інвентарем, які перебувають в належному стані, постійно поповнюються, оновлюються і ремонтуються завдяки бюджетним та позабюджетним коштам. Зокрема, в цьому навчальному році за рахунок місцевого бюджету) було придбано:
·        побутові матеріали: пральний порошок, мило господарське, мило туалетне, мило рідке, миюче для посуду, миючий та чистящий засоби для унітазів, засіб для килимів, для миття вікон, сода кальцинована, харчова, білизна, туалетний папір, серветки паперові, рушники паперові, гумові рукавиці, пакети для сміття, лампочки електричні;
·        кухонний інвентар:, тарілки глибокі, тарілки мілкі, чашки скляні, підставка під посуд.,
·        
кухонні ножі,дошки.електром'ясорубка. придбано та привезено 2 тони піску для дитячої пісочниці.
Колектив (всі працівники) ЗДО ретельно готували внутрішні  приміщення, ігровий майданчик для прийому своїх вихованців спочатку після відновлення роботи під час адаптивного карантину по COVID-19 а потім і для роботи  в новому навчальному році. Так, саме працівниками закладу у групах та коридорах проводилися ремонтні роботиприбирання, естетичне оформлення приміщень та загалом наведення порядку на території закладу. 
Для працівників закладу створено всі умови для плідної роботи. В цілому робота колективу ЗДО відмічається стабільністю та позитивною результативністю.
Мікроклімат в колективі можна визнати як гарний. Всі працівники почуваються комфортно. Створено всі умови для здійснення освітньої роботи, відносини з керівництвом та колегами стабільні, доброзичливі. Творча атмосфера у колективі відповідна.
Підводячи підсумки минулого навчального року, можна стверджувати, що вся робота в ЗДО велась на належному рівні: систематично, цілеспрямовано, комплексно, з урахуванням вікових особливостей дітей та відповідно до вимог нормативних документів. Заклад дошкільної освіти «Барвінок» набрав прекрасного вигляду завдяки спільним зусиллям багатьох людей, які дбають про те, щоб наші діти виховувались у затишку та комфорті.
Отже, аналіз роботи ЗДО за минулий навчальний рік показав, що обрані форми і методи, об’єднані зусилля адміністрації та педагогічного колективу позитивно впливають на результативність роботи з кадрами та досягнення дітей.
   Проте, на основі отриманих результатів аналізу можна виділити наступні недоліки у роботі закладу:
1.         3алишається проблемою використання передових педагогічних ідей, розробок, новітніх технологій, які сприяють ефективному розвитку пізнавальних здібностей малюків в різних видах дитячої діяльності.
2.         Потребує продовження робота з поновлення дидактичного матеріалу для розвитку пізнавальної активності дітей.
3.         Особливу увагу треба звернути на формування знань дітей про себе, про значення здорового способу життя, формування координації рухів за допомогою використання спортивних ігор та життя в умовах пандемії COVID-19/.


 «Дитина – ніжний паросток, який стане могутнім деревом,  тому дитинство вимагає до себе особливої уваги».
В. Сухомлинський 
 
Заклад дошкільної освіти має задовольняти потреби громадян в здобутті дошкільної освіти; забезпечувати відповідність рівня дошкільної освіти вимогам Базового компонента дошкільної освіти; створювати безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечувати їх дотримування.                                                  
Тому у 2020-2021 році необхідно продовжити роботу щодо організації сучасного освітнього середовища закладу дошкільної освіти, сприятливого для формування гармонійно розвиненої особистості та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини. Адже сучасний заклад освіти має бути позитивним,  динамічним простором, що оптимізує розвивальний потенціал дітей.
Відповідно до Освітньої програми КЗДО «Барвінок» Концепцiї Нацiонально-патрiотичного виховання дiтей та молодi, інструктивно-методичних рекомендацій «Про особливості організації діяльності в закладах дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році», з метою задоволення потреби громадян в здобутті дошкільної освіти спрямувати освітню роботу КЗДО «Барвінок» за такими завданнями:
 
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ
НА 2020-2021  НАВЧАЛЬНИЙ РІК
 
· забезпечення наступності у впровадженні особистісно орієнтованої моделі освіти в дошкільній та початковій ланках освіти (для реалізації освітніх вимог обох ланок освіти, орієнтуючись на Концепцію НУШ, її новий зміст, зміну освітнього простору, результативною є така форма взаємодії, як педагогічне партнерство вихователів ЗДО та вчителів перших класів щодо створення розвивального середовища, осередків діяльності, застосування компетентнісного та діяльнісного підходів під час освітнього процесу для розвитку особистості, організації та проведення ранкових зустрічей, використання ігрових методів у навчальних заняттях);
· формування екологічної свідомості, навичок практичного життя, готовності до взаємодії з навколишнім світом; реалізацію проєктної діяльності; наприклад, соціально-екологічного проєкту «Виховання культури сортування сміття та поводження з відходами у всіх учасників освітнього процесу»; самонавчання дітей «діти-дітям» (із закріпленням практичних навичок тощо);
· удосконалення роботи щодо формування комунікативно-мовленнєвої та математичної компетенцій дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик і технологій; (математична компетенція — враховуючи, що 2020/2021 оголошено Роком математики);
· програма (план) переходу дітей до ЗДО. Радимо звернути увагу на особливості переходу дітей до ЗДО. Для кожної дитини, яка вперше приходить до ЗДО рекомендуємо організувати перехідний період, що передбачає знайомство з вихователем, колективом й закладом, поступову адаптацію та створення умов. Ефективний перехід дітей до дитячого садка залежить від готовності персоналу закладу розвивати позитивні відносини і загальні підходи до забезпечення успішності для всіх дітей, які можуть переходити до дитячого садка з дому чи з іншої установи, наприклад, із центрів раннього втручання.
 
 
 
Проблема, над якою працює
 заклад дошкільної освіти:
 
"Розвиток пізнавальних здібностей дошкільників в процесі ознайомлення з
 природним довкіллям"
 
 

 
 
РОЗДІЛ 2.
МЕТОДИЧНА РОБОТА З КАДРАМИ
2.1. Підвищення рівня професійної компетентності педагогів
Консультації для педагогів

п/п

Зміст роботи

Термін

Відповідаль-ний

Доповнення, корекція

1.

1.1. Інструктивно-методичні рекомендації «Про особливості організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020-2021 навчальному році».

1.2. Нормативно-правове та програмно-методичне забезпечення модернізованого змісту освіти за Освітньою програмою КЗДО «Барвінок» для дітей від 3 до 6(7) років

серпень

завідувач, вихователі

 

2.

Освітньо-методичне забезпечення  освітнього процесу в 2020-2021 навчальному році (виставка - презентація методичних посібників, іншої літератури)

вересень

завідувач, вихователі

 

3.

Організація роботи з дітьми в адаптаційний період.

вересень

завідувач, вихователі

 

4.

Формування патріотичних почуттів та національної свідомості дошкільників.

жовтень

завідувач, вихователі

 

5.

Безпека життєдіяльності дітей – важливий аспект освітнього процесу в ЗДО.

листопад

завідувач, вихователі

 

6.

Подолання агресивної поведінки у дітей

грудень

завідувач, вихователі

 

7.

  Чого бракує для організації ігрової діяльності?

січень

завідувач, вихователі

 

8.

Спостережливий вихователь

лютий

завідувач, вихователі

 

9.

Позитивне ставлення до себе та інших – запорука здоровя

березень

завідувач, вихователі

 

10.

Праця – ефективний засіб формування предметно-практичної компетенції дошкільників.

квітень

завідувач, вихователі

 

11

Формування навичок економічного мислення та економічних уявлень у дітей дошкільного віку.

 

травень

завідувач, вихователі

 

12.

Педагогічне спілкування з батьками

червень

завідувач, вихователі

 

13.

З метою підвищення ефективності педагогічної діяльності здійснювати індивідуальне консультування педагогів.

протягом року

завідувач

 

 
Відкриті покази різних видів діяльності, взаємовідвідування

п/п

Зміст роботи

Форма роботи

Термін

Відповідальний

Відмітка про вико-нання

1.

«Подорож Україною» (мовленнєвий   розвиток)

Відкрите заняття

 

Жовтень 2020 року

Голубенко С.М..

 

2.

«Зимові явища в природі»

Відкрите заняття

Грудень 2020 року

Голубенко О.В.

 

3.

«Казкова галявина» (математичні здібності)

Відкрите заняття

 

Травень 2021 року

Голубенко С.М.

Голубенко О.В..

 

  
2.2. Удосконалення професійної творчості

п/п

Зміст роботи

Термін

Відпові-дальний

Доповнення, корекція

1.

Хвилинки презентацій нестандартних дидактичних ігор.

грудень,

квітень

педагогічні працівники

 

2.

Участь у роботі районних методичних об’єднаннях, семінарах, нарадах.

протягом року

педагогічні працівники

 

 
2.3. Самоосвіта

п/п

Зміст роботи

Термін

 

Доповнення,   корекція

1.

 

 

Опрацювання новинок методичної літератури та матеріалів періодичних  видань.

1-й вівторок тижня

 

 

 

2.

 

 

 

 

  

Взаємовідвідування:

прогулянок;

занять;

режимних моментів;

свят, розваг, відкритих заходів;

батьківських зборів.

 

протягом року

 

 

  

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опрацювання основних питань роботи з дошкільнятами:

     психічне здоров’я дошкільника; 

     виховання національної свідомості у дошкільників за допомогою народних дитячих ігор

      як діток з книжкою подружити; навчання дітей читання за методикою Л.Шелестової; 

     гра – ключ до пізнання; сюжетно-дидактичні ігри для дітей молодшого  віку;

      коректурні таблиці як стимул пізнавальної активності дошкільників;

      формування екологічної культури дошкільників;

      турбота про здоров’я дітей – найважливіше завдання педагогів.

 вересень

 жовтень,

листопад

грудень

січень

лютий

 березень 

квітень,

травень

червень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Теми самоосвіти педагогів:

-          «Логіко-математичний розвиток дітей» (Голубенко С.М.)

-         -         Інтерактивні технології розвитку мовлення дітей дошкільного віку (Голубенко О.В.) 

протягом року

 

 

 

 

 

 

 

2.4.  Педагогічні ради

п/п

Зміст роботи

Термін

Відповідальний

Відмітка про виконання

1.

«Проблеми, пошуки, знахідки»

1.     Про підготовку до нового навчального року (інформація).

2.     Обговорення та схвалення річного плану роботи та освітньої програми на 2020-2021 навчальний рік.     

3.      Шляхи організації освітнього процесу в новому навчальному році.

31.08.2020 

 

завідувач ЗДО,

вихователі

 

 

 

2.

 

 

 

«1. Про виконання рішень попередньої педагогічної ради

2. Про стан роботи з декоративного малювання в дошкільному закладі (контрольно-аналітична довідка)

3. «Мистецтво прикрашати світ» (педагогічний пробіг)

 

лютий

 

завідувач ЗДО,

вихователі

 

 

 

 

3.

Аналіз результатів роботи за минулий рік та основні педагогічні проблеми і завдання педагогічного колективу на 2020-2021 навчальний рік.»

1.Про виконання рішень попередньої педагогічної ради.

2. Про виконання річного плану (в роботі з дітьми, батьками, педагогами). Пріоритетні напрями роботи в наступному навчальному році.

травень

 

 

 

завідувач ЗДО,

 

 

 
РОЗДІЛ 3.
Охорона праці та безпека життєдіяльності
 
Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» в КЗДО «Барвінок» Раївської сільської ради систематично проводиться робота щодо охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Вчасно проводяться інструктажі, бесіди, ведеться відповідна документація.
Також в системі проводиться робота з попередження дитячого травматизму серед дітей, батьків, персоналу з усіх видів можливого травматизму. Вся навчально-виховна робота здійснювалася відповідно вимог. Було проведено Тиждень безпеки дорожнього рухуТиждень з безпеки життєдіяльності дітей,
Відповідна робота проводилася з дітьми та їх батьками щодо попередження дитячого травматизму. Випадків дитячого травматизму під час освітнього процесу протягом року не було. Результати перевірок виконання вимог із питань охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядалися на виробничих нарадах, педрадах, батьківських зборах.
 

п/п

Зміст роботи

Термін

Відповідальний

Доповнення, корекція

1.

Зметоюзапобігання  нещасним випадкам та збереження здоров’я кожного вихованця:

 - систематично проводити інструктажі під час вступу на роботу, на робочому місці, позачергові та цільові інструктажі;

 - стежити за дотриманням техніки безпеки в групах та на ділянках дошкільного навчального закладу;

 - стежити за якістю надання дітям знань з безпеки життє-діяльності, пропаганди цих знань серед батьків;

 - надавати необхідну методичну допомогу вихователям щодо пропаганди здорового способу життя серед дітей і батьків

Регулярно оновлювати  та оприлюднювати інформацію (буклети) щодо COVID-19.

 

 

 

 

за  графіком

 

 

 

 

 

 протягом року

 

 

 

 

протягом року

 

 

 

 

 

протягом року

 

протягом року

 

 

 

 

 

 

  завідувач КЗДО

 

 

 

 

 

 завідувач ЗДО

вихователі

 

 

 

 

 

 завідувач ЗДО

 

 

 

 

 

 

 

завідувач ЗДО

 

вихователі

 

 

 

2.

З метою збереження та зміцнення здоров’я кожного вихованця:

 - скоординувати роботу педагогічного колективу дошкільного закладу щодо профілактичних захворю- вань та загартовування дітей; а також запобігання та поширення  COVID-19

 - проводити медичний огляд дітей і аналізувати причини дитячої захворюваності та ефективність її усунення;

 - інформувати батьків щодо профілактики кишкових, інфекційних захворювань дітей та дотримання техніки безпеки.

 

 

 

протягом року

 

 

 

 

 

завідувач ЗДО

  

 

 

 

 

 

завідувач ЗДО

 

 

 

 завідувач ЗДО

вихователі

 

 

 

 




 
 
 
 
 
 
 
 
РОЗДІЛ 4.
ОРГАНІЗАЦІЙНО - ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА
4.1. Робота з батьками

Загальні  батьківські збори:

1.

1.    Завдання і зміст освітнього процесу на рік. 

2.    Адаптація дитини в закладі дошкільної освіти, як її полегшити.

3.    Вибори батьківського комітету.

4.    Особливості психологічного і фізичного розвитку малят 4-го року життя. Батьківська єдність – важливий закон виховання (діалог).

5.    Завдання і зміст освітнього процесу на навчальний рік.

 вересень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  завідувач ЗДО

вихователі

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

1.        Обов’язкова дошкільна освіта п’ятирічок;

2.        школяр за статусом, дошкільник за психологічним віком. Чому виникають проблеми?;

3.        навчаємо - граючись.

4.        Роль дорослих у комунікативно - мовленнєвому розвитку дошкільників.

5.        Мовленнєва компетентність дітей і її значення для подальшої успішності дитини.

6.        Розвиваємо інтелектуальні здібності у дітей.

 вересень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  завідувач ЗДО

вихователі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

1.        Звіт колективу закладу дошкільної освіти у 2019 – 2020 н.р.

2.        Підготовка до оздоровчо – літнього періоду.

  1. Шляхи різні, мета одна - здорова дитина.
  2. Підведення підсумків освітнього процесу в групі дітей молодшого дошкільного віку.

 вересень

 

 

 

 

 

  

  

 

 

  завідувач ЗДО

вихователі

 

 

 

 

 

 

Консультації для батьків

 

          Навіщо дотримуватись режиму дня. Виховання дисциплінованості і організованості у дітей.

          Як залучити дітей до морально-патріотичного виховання вдома. Роль сімейних традицій у вихованні дитини.

          Попередження дитячого травматизму

 

та перша домедична допомога

          Дефіцит батьківської любові. Як навчити не повчаючи?

          Традиції трудового виховання в сім’ї.

          Дива в гаманці. Знайомимо дітей з економікою.

          Здоровя дитини – багатство країни.

          Граємо всюди. Гра це іскра, яка запалює вогник допитливості, цікавості.

          Перший крок батьків, що бажають змінити поведінку дитини.

          Відпочиваємо разом з дітьми.

 

 

вихователі

 

 

 

 

 

 

 

4.2. Загальні заходи для дітей

Виставки дитячих робіт

 

        «Осінь –щедра господиня»

         «В гостях у зими-чарівниці»

        «Для матусі всі квіти світу»

        «Про безпеку дбай – безпеку памятай»

 

жовтень

грудень

 

березень

 квітень-

травень

вихователі

 

Свята та розваги

1.

Свято «Осінній Вернісаж»

жовтень

вихователі

 

2.

Веселі старти

жовтень

вихователі

 

3

Святий Миколай, ти до мене завітай!

грудень

вихователі

 

4

Новорічне свято

грудень

вихователі

 

5.

"Козацькому роду-нема переводу

лютий

вихователі

 

6.

Свято для мами

березень

вихователі

 

6.

Прощавай, садок дитячий!

травень

вихователі

 

Тижні безпеки та ЦЗ

1.

Місячник цивільного захисту.

Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності.

вересень-жовтень

завідувач ЗДО

вихователі

 

 

 

 2.

Увага!  Діти на дорозі! Тиждень дорожнього руху.

листопад

завідувач ЗДО

вихователі

 

 

 

3.

Тиждень безпеки дитини.

квітень

завідувач ЗДО

вихователі

 

 

 

4.

Тиждень охорони праці. День ЦЗ

квітень

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
РОЗДІЛ 5.
АДМІНІСТРАТИВНО - ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

п/п

Зміст роботи

Термін

Відповідальний

Доповнення, корекція

Виробничі наради

1.

1.  Про підсумки підготовки закладу до нового навчального року.

2. Організація роботи ЗДО в 2020-2021 навчальному році.

3. Поняття про дошкільну гігієну.

4.Запобігання поширення  COVID-19

серпень

завідувач ЗДО,

вихователі

 

2.

1. Організація фізичного виховання, загартування дітей в ЗДО.

2.  Стан харчування дітей в 2020 році.

3.  Санітарно-гігієнічні умови та стан технічних систем, які забезпечують діяльність закладу.  

 4.Запобігання поширення  COVID-19

січень

 

 

 

 

 

завідувач ЗДО,

вихователі

 

3.

 

 

 

 

1.  Аналіз стану освітнього процесу за 2020-2021 навчальний рік.

2.  Взаємодія КЗДО із ЗЗСО, сім’єю та громадськістю.

3. Про підготовку до проведення ремонтних робіт та дотримання правил з охорони праці  під час їх проведення.

4.Запобігання поширення  COVID-19

травень

завідувач ЗДО,

вихователі

 

Загальні збори колективу

1.

1.   Про підсумки підготовки ЗДО до нового навчального року.

2. Про мережу груп, режим та графік роботи закладу в 2020-2021 н. р.  

31.08.2020

завідувач

 

2.

1 Про  основні напрямки управлінської діяльності в 2020-2021 навчальному році.

2.Звіт керівника закладу про свою роботу.

 

31.05.2021

завідувач

 

Зміцнення матеріально-технічної бази

1.

Перевірити готовність груп до нового навчального року.

до 01.08.2021

завідувач

 

 

2.

Розробити план заходів по покращенню матеріально-технічного стану приміщень ЗДО на 2021 рік.

грудень

завідувач

 

 

3

Вчасно поповнювати ЗДО миючими, дезінфікуючими засобами, твердим та м`яким інвентарем.

постійно

завідувач

 

 

4.

Контролювати роботу кухаря - своєчасної подачі замовлень та завезення продуктів харчування;

- збереження продуктів харчування, відповідності сертифікатів, дотримання термінів реалізації;

- економного використання миючих та чистячих засобів;

- за своєчасним ремонтом меблів, ігрового обладнання на майданчиках, сан- технічного та технологічного обладнання;

- за виконанням режиму економії води та електроенергії, тепла;

- своєчасної підготовки системи опалення до опалювального сезону;

-     здійснення вимірів опори ізоляції електрообладнання;

- за дотриманням вимог щодо утримання території та приміщень ЗДО;

-     за своєчасним поданням показників, електроенергії.

постійно

завідувач

 

 

5.

Контролювати роботу кухаря:

- закладку продуктів харчування;

- технологію приготування страв;

- якість приготування страв;

-  відповідність норм видачі порцій на групи;

- дотримання санітарно-гігієнічних вимог при обробці продуктів харчування;

- виконання інструкцій по з ОП та БЖД.

постійно

завідувач

 

 

6.

Контролювати роботу помічника вихователів:

- якість прибирання;

- якість миття посуду;

- санітарний стан приміщень, санвузла, обладнання, інвентаря;

- виконання інструкцій з ОБЖ та ОП. 

постійно

завідувач

 

 

7.

Контролювати роботу машиніста з прання білизни:

- наявність та дотримання графіку зміни білизни, якість прання;

- дотримання норм витрат миючих засобів;

- збереження обладнання;

постійно

завідувач

 

 

8.

Систематично здійснювати контроль за станом ігрового обладнання, дитячих меблів, санітарно-технічного   обладнання, теплотехнічного, енергетичного та технологічного обладнання.

щомісяця

завідувач

 

 

9.

Своєчасно проводити   інвентаризацію та списування інвентарю, обладнання та матеріалів.

відповідно до графіка

завідувач

 

 

10.

Скласти план заходів щодо покращення матеріально-технічної бази закладу, проведення поточних ремонтних робіт.

квітень

завідувач

 

 

11.

Контролювати своєчасне проходження медичного огляду працівниками закладу.

відповідно до графіка

завідувач

 

 

 
 
РОЗДІЛ 6.
ВИВЧЕННЯ СТАНУ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ

п/п

Тематика

Вид контролю

Термін

Відпові-дальний

Форма узагалі-нення

1.      

1.

Готовність груп до нового навчального року.

підсумковий

серпень

завідувач

вихователі

довідка, наказ

2.

Санітарно-гігієнічні умови та стан технічних систем, які забезпечують діяльність закладу.

оглядово-оперативний

протягом року

завідувач

 

виробнича

нарада

3.

 Загальна організація харчування дітей та нормативно-технологічна документація.

оперативний

 

протягом року

завідувач

 

наказ,

виробнича

нарада

2.      

4.

Готовність теплового господарства ЗДО до зимового періоду.

оперативний

вере-сень

завідувач

 

виробнича

нарада

 

5.

Взаємодія ЗДО із закладом загальної середньої освіти, сім’єю та громадськістю.

оперативний

вере-сень, травень

завідувач

 

виробнича

нарада

 

6.

Ранковий прийом дітей та підготовка до робочого дня.

оперативний

жов-тень

завідувач

вихователі

картка-аналіз

7.

Використання дидактичних ігор на занятті.

оперативний

грудень

завідувач

 

консуль-тація

8.

Аналіз відвідування та захворюваності дітей.

оперативний

січень

завідувач

вихователі

наказ,

вироб. нар.

9.

Організація ігрової діяльності в ЗДО.

тематичний

лютий

завідувач

вихователі

довідка, наказ

10

Готовність працівників закладу до робочого дня

попере-джувальний

лютий

завідувач

 

консультація,

11

Планування освітнього процесу в ЗДО.

оперативний

1 раз на місяць

завідувач

вихователі

консультація

12

Формування культурно-гігієнічних навичок у дітей

оперативний

березень

завідувач

вихователі

картка-аналіз

13

Аналіз проведення піших переходів.

оперативний

квітень

завідувач

вихователі

картка-аналіз

14

Показники компетентності випускника  ЗДО

підсумковий

травень

завідувач

вихователі

довідка, наказ

 

Коментарі