ЗВІТ/МОНІТОРИНГ/


 

РАЇВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

Комунальний заклад дошкільної освіти (дитячий садок) „БАРВІНОК”

Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області

 

вул. Молодіжна, 3, с. Новоолександрівка  Синельниківського району Дніпропетровської області, 52561,  https://kzdobarvinokraivotg.blogspot.com/p/blog-page_8.html, Е-mail:bojkogalina1961@ukr.net

Код ЄДРПОУ 36418470

 

 

06.06.2021р    № 10

На  №___________від__________

 

 

 

 

 

 


ЗВІТ КЕРІВНИКА

комунального закладу дошкільної освіти(дитячий садок)"Барвінок"Раївської сільської ради Бойко Галини Василівни

про свою діяльність за підсумками 2020-2021 навчального року.

 

Ось і закінчився  ще один навчальний рік і  ми підводимо підсумки роботи колективу дошкільного навчального закладу. Керуючись Положенням про порядок звітування керівника  КЗДО перед трудовим колективом, представниками громадського самоврядування дошкільного закладу, пропоную вам оцінити мою діяльність як директора на посаді протягом 2020-2021 навчального року.

 

На сьогоднішній день, завдання сучасного управлінця донести до кожного з вас, що сучасний дитячий садок - це не «камера зберігання», де діти харчуються і де за ними доглядають. Дитячий садок - це перша і дуже важлива сходинка в освіті.

Змінюються умови життя і вимоги школи до умінь майбутніх першокласників. Дуже багато зараз говориться про якість освіти, а досягти її можна, на наш погляд, тільки пред'являючи єдині вимоги з боку батьків та вихователів.

Такі заходи як ці публічні слухання, спільні свята і дозвілля допомагають нам стати єдиною командою в нашій нелегкій справі.

Головними завданнями мого звіту, як засобу інформування громадськості є:

§           забезпечення прозорості, відкритості і демократичності управління навчальним закладом;

§           стимулювання впливу громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.

Комунальний заклад дошкільної освіти (дитячий садок) "Барвінок" Раївської сільської ради у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, Положенням про дошкільний навчальний заклад України, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.

Засновником дошкільного закладу є виконавчий комітет Раївської сільської ради, який здійснює його фінансування, матеріально-технічне забезпечення та харчування. КЗДО "Барвінок"» функціонує з 1964 року, знаходиться за адресою: с.Новоолександрівка вул. Молодіжна,3.

Головна мета діяльності  КЗДО "Барвінок": забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового й духовного розвитку.

      Комунальний заклад дошкільної освіти  розрахований на 24 місця.

      Функціонує 1 різновікова група з 9,0 -годинним режимом перебування дітей: з 08.00  до 17.00.

Середня відвідуваність дітей  КЗДО (станом на 25.05.21 р.) становить 45%

 

 

1.      Організація освітнього процесу у КЗДО

 

Зміст, форми та методи виховання і навчання, використання педагогічних інноваційних технологій та методик, рівень матеріально-технічного забезпечення, навчально-методичної бази та медико-соціальних умов забезпечують належний рівень освітнього процесу та оптимальні умови для повноцінного перебування дітей в закладі.

·          Освітній процес  здійснюється на основі забезпечення умов для  повноцінного виховання і розвитку дітей дошкільного віку. Навчально-матеріальна база КЗДО устаткована, постійно оновлюється та гармонізується. В закладі створено належні умови для реалізації дитиною свого природного потенціалу - фізичного, психологічного, соціального. забезпечення та підвищення якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти  в умовах варіативності програм;

·          забезпечення  методичного кабінету та груп методичним, дидактичним та ігровим матеріалом відповідно до комплексних та парціальних програм, за якими буде працювати колектив закладу дошкільної освіти

·           урізноманітнення форм спільної роботи з батьками та підвищення якості  їх проведення. Особливу перевагу  надати роботі з батьками майбутніх першокласників;

·          здійснення освітнього  процесу  в  КЗДО  за  програмами  та  навчально-дидактичними посібниками відповідно до переліку програм та посібників, рекомендованих  Міністерством освіти і науки  України;

·          проведення моніторингових обстежень для визначення рівня розвитку дітей усіх вікових груп відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

Організація освітнього процесу у  закладі дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році проводилась згідно Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту» та інших нормативних документів, які зазначені в робочому і річному планах закладу та велась з використанням інтерактивних методів, проводженням різноманітних видів та типів занять, а саме: інтегровані, комбіновані, традиційні, комплексні.

Педагоги закладу створювали розвивальне предметне середовище відповідно до вимог Освітньої програми для дітей від 3 до 6(7) років «Я у світі», до Базового компонента дошкільної освіти.

            Упродовж навчального року педагогами ЗДО була спрямована робота з дітьми           5-річного дошкільного віку на забезпечення належних умов щодо здійснення навчально-дидактичної діяльності. Для належної організації освітнього  процесу в групах ЗДО дошкільники були забезпечені навчально-дидактичними посібниками, рекомендованими МОНУ для використання (Зошит майбутнього першокласника  (в трьох частинах, Назаренко А.А., Яковлева О.П.), Альбом майбутнього першокласника: образотворча діяльність у старшому дошкільному віці (Панасюк І.С.), Прописи майбутнього першокласника (Цепова І.В.), ТОВ видавництво «Ранок» та інші.

             Моніторинг рівня сформованості  компетентності дітей проводився за освітніми лініями 2 раз на рік (вересень, травень).

Аналіз даних моніторингу показав, що більшість дітей отримали достатні знання з усіх розділів програм, це свідчить, про те що заняття проводились на достатньому та високому методичних рівнях. Моніторинг знань, умінь, навичок за освітніми лініями  показав, що найменші показники належать таким освітнім лініям, як «Мовлення дитини» та «Особистість дитини». 

 

Показники готовності дітей до шкільного навчання наступні:

 

Рівень готовності

%

Високий

82,6

Середній

18,4

 

          Упродовж навчального року для дошкільників проводилися канікули, під час яких організовані заняття з вихованцями не проводилися, окрім фізкультурно-оздоровчої та художньо-продуктивної діяльності. Терміни проведення канікул: літні - з 1 червня до 30 серпня (90 календарних днів), осінні - з 24 жовтня до 01 листопада (9 календарних днів),  зимові - з 30 грудня до 10 січня (12 календарних днів)

На основі вивчення результативності  освітнього процесу, професійних потреб та інтересів педагогічних кадрів, рівня їх компетентності, враховуючи діагностичний аналіз та  згiдно з планом роботи  закладу, з метою інтеграції освіти і науки, сприяння розвиткові наукової та інноваційної діяльності у закладі дошкільної освіти, забезпечення інформаційно-комунікативних зв’язків, рівномірного запровадження контролю й моніторингового дослідження, організаційного та функціонального оновлення діяльності методичної служби, підвищення якості педагогічного супроводу фізичного, психічного та духовного здоров’я дітей через підвищення загальнокультурного рівня, психолого-педагогічної підготовки та професійної майстерності педагогічних працівників,  було створено належні умови для здійснення  підходу до навчально-методичного забезпечення педагогічного процесу в закладі дошкільної освіти:

-         упродовж навчального року поповнено інформаційно-методичну базу закладу навчально-виховними програмами, навчально-методичними та навчально-наочними посібниками, рекомендованими Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2020/2021 навчальному році;

-         поповнено  та  постійно ефективно  використовувався  методичний фонд літератури, аудіо- та відеоматеріалів;

-         було гарантовано рівність для  кожного педагогічного працівника щодо  повної  реалізації  його духовного, інтелектуального потенціалу у плані того,  що  педагогам  закладу  надано  право  вільного вибору тих форм організації методичної роботи, які максимально враховують їх потреби, запити та інтереси.  

Методична діяльність закладу дошкільної освіти упродовж навчального року будувалася на принципах доступності, гуманізму, демократизму, незалежності від політичних партій, громадських і релігійних організацій, науковості, гнучкості, і прогностичності роботи з педагогічними кадрами, безперервності їх фахового вдосконалення.                                                                                                       

            У закладі дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році було здійснено:

- вивчення та аналіз якості освітньо-кваліфікаційного забезпечення  освітнього процесу педагогічними кадрами з відповідною освітою;

-  навчально-методичне консультування педагогічних, технічних працівників, батьків;

- була здійснена експертна оцінка якості та результативності освітньої роботи педагогічних працівників відповідно до державних освітніх та освітньо-кваліфікаційних стандартів;

- удосконалювалися форми і методи роботи з педагогічними кадрами, конкретизовано участь педагогів (згідно анкетування) в організації діяльності Педагогічної майстерні: Майстер-класу, Школи  педагогічного досвіду, творчої групи закладу тощо;

- було вивчено, апробовано та впроваджено в практику роботи передовий педагогічний досвід колег району та свого закладу, ознайомлено з новинками навчально-методичної літератури, з освітніми технологіями і досягненнями науки; організовано розробки, апробацію і поширення навчально-методичних матеріалів;

-  було організовано і проведено  виставки методичних та періодичних видань до педрад, семінарів, творчих звітів, конкурсів тощо;

- проведено інформаційно-довідкову роботу, створено картотеки, електронний банк педагогічного досвіду, педагогічної інформації тощо;

- здійснювалася постійна пропаганда просвітницької діяльності дошкільного навчального закладу у засобах масової інформації – фахових педагогічних журналах, часописах, періодичних виданнях,  сайті активних освітян «Всеосвіта»;

- було організовано безперервне вдосконалення фахової освіти та кваліфікації педагогічних та медичних кадрів шляхом відвідування методичних заходів закладу, району, міських курсів підвищення кваліфікації, тощо;

- систематично вивчалися умови забезпечення психофізичного здоров’я та рівня розвитку вихованців дошкільного навчального закладу відповідно до Базового компонента дошкільної освіти шляхом тематичного та комплексного вивчення, контролю адміністрації;

- належно організовано процес самоосвіти педагогів закладу дошкільної освіти шляхом рекомендацій методичної літератури для вивчення і опрацювання та звітування про  результати самоосвіти.

           У травні  2021 року в дитячому закладі  відбулися загальні збори колективу  на тему «Вакцинація, вимоги сьогодення».

       Творча група педагогів для роботи над проблемою «Організація освітньої роботи у розв’язанні завдань розвитку творчого мислення  дітей засобами ТРВЗ як основи мовленнєвого розвитку».                                                   

  Дієвими та ефективними були рефлексивні тренінги для педагогів:

- Рефлексивний тренінг  «На шляху до самопізнання» педагоги закладу виявили ґрунтовні знання про адекватне уявлення про себе, типи характеру, вчилися виробляти систему понять, потрібних для психічного аналізу своєї особистості, активно ділилися власним досвідом в колективному обговоренні проблеми.

 Проведення онлайн вебінару «Формуємо життєву компетентність дошкільників через сюжетно-рольову гру» сприяв підвищенню рівня знань і умінь вихователів при організації сюжетно-рольової гри, удосконаленню вміння знаходити вихід в складних педагогічних ситуаціях, розширенню уявлення педагогів в методах і прийомах управління сюжетно-рольовими іграми.

 Завдяки співпраці та колективному обговоренню, педагоги вправлялись в умінні висловлювати власні думки, в умінні аргументувати та доводити свою позицію.

Слід відмітити, що ці різноманітні форми роботи з педагогами допомогли удосконалити  роботу з дітьми у різних видах їх життєдіяльності, стимулювали до пошуку різноманітних дієвих взаємопартнерських відносин усіх учасників освітнього процесу: діти – педагоги – батьки.

 Педагогічні ради у 2020/2021 навчальному році забезпечили висвітлення основних напрямків роботи  закладу  дошкільної освіти у  реалізації науково-методичної теми «Підвищення ефективності та якості освіти шляхом формування професійної компетентності педагогічних працівників»: організаційно-педагогічний  (планування, підсумки, аналіз тощо) та науково-педагогічний (проблеми, шляхи реалізації, впровадження в практику роботи сучасних досягнень науки і передового педагогічного досвіду тощо).

   Перспективне та календарне  планування освітнього процесу в групах ведеться згідно вимог  Освітньої програми виховання і навчання дітей від 3 до 6(7) років «Я у світі»,   змісту освітніх ліній БК.

             Проводилась певна робота щодо підвищення зовнішнього іміджу ЗДО: постійно оновлюється  інформація на сайті ЗДО.

             Для підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її сталого інноваційного розвитку, педагогічний колектив закладу має продовжувати спрямовувати свою діяльність на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, оптимістично та патріотично налаштованої особистості, починаючи з перших років життя дитини і завершуючи її вступом до школи

Головним та найважливішим завданням роботи колективу закладу є питання збереження і зміцнення здоров’я дітей. Медичне обслуговування дітей закладу здійснює сестра медична в с.Новоолександріівка в ФОПІ. Всі працівники закладу працювали у відповідності з  Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів, який затверджено Міністерством охорони здоров’я України 24.03.2016  № 234,  в якому чітко визначені вимоги до чистоти, організації харчування, температурного режиму, освітлення, утримання території, розпорядку дня тощо.

   У літній оздоровчий період 2020 року у закладі  велика увага була приділена зміцненню здоров’я дітей.

 На виконання законів України «Про освіту»,  «Про дошкільну освіту»,   на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», наказу Міністерства освіти і науки України від 21.11.2002 № 667 «Про затвердження Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах з метою організації якісного та повноцінного харчування вихованців закладу, допомоги соціально незахищеним категоріям дітей дошкільного закладу  у  закладі була проведена літня оздоровча кампанія 2020 року з дотриманням законодавства у сфері оздоровлення  та відпочинку дітей.  На виконання Плану роботи на літній оздоровчий період 2020 року, затвердженого Держсанепідслужбою, з метою оздоровлення дітей у   закладі проводилися така робота:

-   життєдіяльність дітей організовувалася, по можливості, на свіжому повітрі;

-   загартовування дітей проводилося упродовж кожного дня;

-   виконувався руховий режим дітей;

-   для дітей було організовано другий сніданок соки;

-   комісія з бракеражу продуктів харчування і продовольчої сировини здійснювала постійний контроль за завезенням якісних продуктів харчування;

-   щодекади проводився аналіз виконання норм харчування;

-   виконувалися санітарно-гігієнічні вимоги утримання приміщень та території дошкільного навчального закладу;

   Аналіз виконання норм харчування у літній період показав, що норми споживання дітьми м’яса виконано на – 78 %, риби - на 70 %, молока-на 48 %, овочів – 67 %, соків - 100%.

  Порушень виконання положень нормативно-правових актів з питань безпеки життєдіяльності дітей у літній період не виявлено.

 Під час вивчення стану захворюваності у групі було виявлено, що вихователі проводять належно профілактичну роботу щодо оздоровлення дітей в літній період. Надані методичні рекомендації в інформаційних куточках для батьків попередили розповсюдження гострих кишкових інфекцій, харчових отруєнь, отруєнь рослинами серед дітей, тощо. Просвітницька робота з батьками педагогів та сестри медичної старшої підвищили санітарно-гігієнічну грамотність батьків.

Підведення підсумків оздоровчого періоду показали, що колектив відповідально поставився до виконання обов’язків. Порушень трудової дисципліни, травматизму не було.

За оздоровчий період не  зареєстровано жодного випадку  кишкової  інфекції.

За літній  період на базі закладу оздоровлено 40 % дітей, інші діти оздоровлялись в сім’ях з батьками. Антропометричні виміри на початку літа  та в  кінці показують   покращення  результатів.

-         Все показує, що протягом літа велась систематична, планомірна робота по оздоровленню дітей влітку.

              

Санітарно-гігієнічний стан харчоблоку у закладі задовільний. Система холодного, гарячого водопостачання та необхідне технологічне обладнання знаходиться у робочому стані.

З метою попередження кишково-шлункових захворювань та харчових отруєнь серед дітей адміністрацією закладу здійснювався постійний контроль за умовами зберігання,  дотриманням строків реалізації продуктів, технологією приготування їжі. Всі працівники закладу у всіх вікових групах у цілому дотримуються режиму харчування, сервіровки столів відповідно до  віку дітей. Наявні серветки, столовий  та кухонний посуд у достатній кількості, що своєчасно замінюється та оновлюється. Створені умови для правильного зберігання посуду, його обробки. Помічники вихователів  забезпечені належним одягом та миючими і чистячими засобами для дотримання санітарно-гігієнічних вимог.

Постійно проводиться  просвітницька робота серед працівників закладу та батьків щодо виховання у малюків культурно-гігієнічних навичок, культури їжі та обережності батьків під час придбання продуктів харчування у кіосках, ринках, не санкціонованих місцях продажі продуктів харчування.

Питний режим дітей закладу організований згідно з Інструкцією з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерством охорони здоров’я України від 17.04.2006 № 298/227, Змін до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затверджених спільним наказом  Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та Міністерством охорони здоров’я України від 20.03.2013  № 440/22972.

              

        Одним із критеріїв оцінки ефективності та створеної системи раціонального харчування в   закладі є виконання натуральних норм.  

Встановлено  належний рівень виконання основних норм продуктів харчування: діти отримували достатню кількість м’яса, риби, молочних  продуктів, яєць, овочів і т.і.

   

        При організації харчування вихованців закладу враховується, що діти із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», забезпечуються пільговим харчуванням у порядку, визначеному Міністерством освіти і науки, молоді і спорту України.

Забезпечено пільгове харчування вихованців закладу у 2020/2021 році:

Позитивні результати в роботі працівників  у всіх підрозділах закладу упродовж 2020/2021 навчального року досягнуті завдяки спільній роботі з батьками вихованців: з батьківськими комітетами груп, з батьківським комітетом ЗДО та радою закладу.   Співпраця з батьками здійснювалася через різноманітні форми роботи – батьківські збори, онлайн-консультації та бесіди, анонімні анкетування, заняття у «Батьківській вітальні», «Школі молодих батьків» тощо. Батькам було надано фотозвіт до різних свят.Важливим у сьогоденні, за відсутності належного державного фінансування щодо забезпечення матеріально-технічної бази освітніх закладів, є добровільна благодійна допомога батьків. Саме батьківські кошти відіграють важливу роль у забезпеченні розвитку матеріально-технічної бази, створення умов санітарно-гігієнічного благополуччя для перебування дітей, придбання сучасних методичних, дидактичних та навчальних посібників для надання якісної дошкільної освіти вихованцям закладу. Завдяки благодійній батьківській допомозі, наданій на добровільній основі, здійснено великий вклад у створення комфортного, естетичного середовища закладу, наповнення груп сучасними іграшками, дидактичними іграми та матеріалами для розвитку і навчання малюків, зміцнення матеріально-технічної бази закладу, участь у забезпеченні медичного обслуговування, належного харчування дітей та санітарно-гігієнічного стану приміщень і території закладу тощо.

      Більш детально зі змістом батьківської допомоги та використанням благодійної допомоги батьків можна познайомитися зі звітними матеріалами батьківського комітету у у  закладі дошкільної освіти.

Постійне інформування громадськості про надходження та використання благодійних внесків батьків здійснюється через розміщення інформації у куточках для батьків, звітах членів батьківських комітетів на групових та загальних зборах батьків, інформування на сайті закладу у мережі Інтернет.

Ще раз слід підкреслити, що саме створення належних умов для безпечного та комфортного перебування дітей у закладі, у спільній взаємодії батьків та працівників закладу, сприяло успішній результативності проведення навчально-виховної діяльності з дітьми, охороні та зміцненні здоров’я дітей, попередженню травмування дітей тощо.

 

                       Комунальний заклад дошкільної освіти  (дитячий садок)"Барвінок"організовує освітній процес за художньо-естетичним  напрямом  (розвиток і формування передумов творчих здібностей, життєвих компетентностей особистості засобами зображувальної, художньо-мовленнєвої, музично-хореографічної, театральної діяльності).

 

У 2020 – 2021 навчальному році  організація освітнього процесу в дошкільному закладі була спрямована на виконання основних завдань КЗДО , при визначенні яких були враховані їх сучасність та актуальність, а саме:

 

1.      Формувати лідерські якості у дошкільників через взаэмодію з дорослими та однолітками.

2.      Удосконалювати роботу щодо формування творчих здібностей дошкільників засобами лінгвориторичної діяльності.

3.      Сформувати психологічну готовність педагогічного колективу та створити належні умови для впровадження в освітній процес альтернативної програми формування культури інженерного мислення в дітей передшкільного віку «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт».

 

Головні річні завдання знайшли своє відбиття в усіх складових річного плану роботи. Методична робота з педагогічними кадрами була спрямована на реалізацію основної мети: підвищення професійного рівня педагогів, координування зусиль всіх працівників закладу для вирішення конкретних педагогічних проблем, створення оптимальних умов для підвищення результативності освітнього процесу.

Організація освітньої діяльності в дошкільному  навчальному закладі у 2020/2021 навчальному році здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), листа МОН «Щодо  організації діяльності закладів  освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році» від 02.07.2019 №1/9-419, інструктивно-методичним  листом «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році» від 30.07.2020 № 1/9-411 та  іншими чинними нормативно-правовими актами вищих органів державної влади.

У навчальному році педагогічний колектив продовжував роботу    щодо формування лідерських якостей у дошкільників через взаємодію з дорослими та однолітками. Систематична робота вихователів. з дошкільниками була спрямована на становлення у дитини дошкільного віку основної компетентності - вміння взаємодіяти, співпрацювати, розуміти, самореалізовуватися в соціумі серед ровесників, молодших і старших за віком людей.

Науково-методичний вебінар «Формування лідерських якостей у дошкільників»  розширив уявлення педагогів про лідерство та лідерські якості,  формування лідерських якостей у дошкільників.

В 2020-21 н.р. продовжено  роботу з формування  творчих здібностей дошкільнят засобами лінгвориторичної діяльності. Вихователі дошкільної групи  впроваджували в освітній процес парціальну програму «Мудрослов» /укл. Дрозд А.І. (наказ ЗОДА ДОН від 28.01.2016р №056).

     Підвищенню якості методичної роботи, майстерності педагогів у дошкільному закладі сприяли педагогічні ради, , конкурси, виставки, день педагогічної майстерності.  

Проблемний семінар «Впровадження STRАEM-освіти в життєдіяльність дошкільників» сприяв ознайомленню педагогів з альтернативною програмою формування культури інженерного мислення в дітей передшкільного віку «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт», психологічній готовності педагогічного колективу до впровадження програми  в освітню діяльність КЗДО. Впродовж навчального року педагоги мали змогу переглянути вебінари з досвіду роботи колег м. Вінниці , Києва, Львова, які мають педагогічні наробки щодо створення належних умов та впровадження альтернативної програми в освітній процес КЗДО. Як результат, педагоги  поступово перейшли на планування та організацію освітньої діяльності з дітьми за альтернативною програмою формування культури інженерного мислення в дітей передшкільного віку «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт».

        Педагоги  КЗДО постійно підвищували свою кваліфікацію через онлайн-навчання, вебінари, тренінги.

     Значну увагу протягом року приділяли  запровадженню внутрішньої системи забезпечення  якості освіти. На педагогічній  раді  з означеного питання розглянули Типове  положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в КЗДО, моніторинг та оцінювання якості освіти у КЗДО. Творча група отримала завдання до 01.09.2021р. розробити власне Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, провести самооцінювання якості освіти в ЗДО.

     В січні 2021 року затверджена нова редакція Базового компоненту дошкільної освіти, державних вимог до рівня сформованості життєвої компетентності особистості, освіченості, розвиненості й вихованості дошкільників перед вступом їх до школи, тому на часі методичної служби є  робота з педагогами щодо досконалого оволодіння змісту та організації освітнього процесу з дошкільниками на виконання Стандарту дошкільної освіти.

 Для відстеження результативності роботи з дітьми проведено моніторинг сформованості  компетентної особистості дитини, визначених  Базовим компонентом дошкільної освіти. Це дало змогу систематично відслідковувати як реальні успіхи дитини, так і потенційні, які окреслюють коло необхідних навчальних та виховних дій.

 

Протягом березня-травня 2021 року педагоги вивчали рівень психологічної готовності старших дошкільників до навчання в школі. Були обстежені  діти старшого дошкільного віку. Батькам надані практичні поради щодо формування психологічної готовності дитини до шкільного навчання.

З метою запобігання виникнення надзвичайних подій, учасниками яких є діти, вихованці брали активну участь  у конкурсі в рамках Місячника безпеки життєдіяльності у закладах освіти

                        Вихователі та дошкільники стали активними учасниками  заняття доброти,  метою якого було виховання гуманного та відповідального ставлення до тварин.

             

 

2. Матеріально-технічне забезпечення КЗДО

 

          Дошкільний навчальний заклад має типову споруду, яка здана в експлуатацію в 1964 році і розрахована на 24 місця, 1 різновікову  групуДо складу групових осередків входять: приймальня, ігрова, спальня, туалет, група для занять і прийому їжі. В групових приміщеннях розміщені столи, стільці для дітей, полички для зберігання іграшок, будівельних матеріалів, куточок природи. Дитячі меблі міцні, стійкі, без гострих кутів, відповідають вимогам ТБ. В роздягальні вздовж стін розміщені шафи для верхнього дитячого одягу  та лави.  Усі приміщення пов’язані між собою і мають спільний коридор та мають аварійні виходи на вулицю. Вони використовуються для проведення щоденної  освітньої   роботи з дошкільниками відповідно до чинних програм, розкладу занять та режиму роботи закладу, організованої та вільної ігрової діяльності дітей, для організації харчування та денного відпочинку, для співпраці з батьками або особами, які їх замінюють.

Всі приміщення використовуються раціонально.

Питання матеріального забезпечення сплановано в освітньому плані роботи закладу в розділі «Адміністративно – господарська діяльність».  

          Будівля дошкільного закладу має металевий паркан, зручні під’їздні шляхи, по периметру території  захищена зеленою зоною. Приміщення  знаходиться в належному стані, постійно проводяться роботи щодо його безпечного утримання.

На дитячій площадці знаходиться гарна альтанка,в якій дітлахи полюбляють бавитись і малювати.  

Адміністрація  приділяє велику увагу озелененню території закладу, створення комфортного середовища для  перебування вихованців на вулиці.

На території   розташовані клумби, газони, дерева і кущі, дослідні ділянки. Доцільно  розташовані зелені насадження як на території закладу, так і на групових ділянках. Квітники постійно оновлюються, силами працівників закладу щорічно проводиться обрізка дерев, кущів, вирубка сухих гілок.

На центральному вході до дитячого садка доріжка виложена тротуарною плиткою,придбаною за бюджетні кошти. 

Для проведення освітньої роботи під час літнього оздоровлення вихованців кожний ігровий майданчик укомплектований столами і лавами.

На території закладу розміщено  спортивний майданчик.  Постійно проводиться робота щодо його фарбування  та  збереження спортивного обладнання.

Ігровий майданчик забезпечен ігровим та спортивним обладнанням відповідно віку дітей для забезпечення рухової активності на прогулянці.  Обладнання на  ділянці  та спортивному майданчику розміщено доцільно,  надійно укріплено, відповідає ростовим показникам дітей та безпечне для використання.

Під керівництвом директора в дошкільному закладі  створюються належні умови для фізичного, психічного розвитку дітей, їх виховання та навчання. 

Всі групові кімнати та коридори  естетично оформлені, інтер’єр приміщень дібрано з урахуванням  сучасного дизайну, все обладнання та меблі розташовані зручно та доцільно. забезпечені  обладнанням та укомплектовані згідно вимог.

            Група має ізольовані входи, що дає змогу забезпечувати  якісне проведення протиепідемічних заходів в період карантину, постійно дотримуватися виконання санітарно-гігієнічних вимог.           

В дошкільному закладі постійно проводиться робота щодо підтримки матеріально-технічної бази закладу, системи водопостачання, теплопостачання, каналізації, сантехнічного обладнання  в режимі безперебійного функціонування, утримання всіх приміщень у відповідності з санітарно-гігієнічними, педагогічними та естетичними нормами. В закладі  функціонують 3 бойлера : 2 – в туалетах, 1- на харчоблоці.які забезпечують дитячій заклад  гарячою водою.

 Харчоблок   знаходиться в належному  стані, проведено  косметичний ремонт (покраска стелі, заміна лампочок), за бюджетні кошти було придбано електром'ясорубку та столовий посуд.

Всі групові кімнати оснащені відповідно віку дітей,  створено  розвиваюче середовище, належні умови щодо утримання дітей. Протягом останніх   років проведено ремонт групи, кожна група має естетичний вигляд, індивідуальний інтер’єр.  Поновлені дитячі стільці, придбано шафу для зберігання миючих засобів, робочої одежі та робочого інвентарю. Для зручної роботи керівника закладу було придбано шафу для документів,

комп'ютерний стіл та зручне кресло. Дані меблі  зручні у використанні, мають сучасний дизайн. Для  інформаційного забезпечення в дошкільному навчальному закладі спонсором було придбано телевизор, що дає  змогу ілюструвати та забезпечити наочність на заняттях на рівні сучасних вимог.

Всі групи мають естетичний вигляд, в них створені комфортні  умови для  перебування дітей протягом дня, розвитку здібностей та нахилів, для забезпечення рухової діяльності. Групи постійно поповнюються розвиваючими іграми та іграшками, дидактичними посібниками, які  сприяють  розвитку пізнавальної сфери, методичною літературою.

Ігрове та навчальне обладнання зручно розташоване, доступне для вихованців,  спонукає дітей до елементарних дій  з ним, сприяє  розвитку пізнавальної сфери.

В кожній групі організовані куточки  для розвитку інтелектуальної діяльності, дрібної моторики рук, самостійної художньої, предметно-практичної діяльності,  наявність яких сприяє розвитку кожної дитини. Всі куточки обладнані необхідним матеріалом для розвитку вихованців згідно віковим особливостям.

            Створені умови для дослідницької, трудової діяльності (куточки природи, куточки для чергування тощо), розвитку сюжетно-рольових ігор. Також організовано осередки для ознайомлення вихованців з національними традиціями українського народу.

Таке середовище в групах  сприяє розвитку пізнавальних здібностей дітей, активній самостійній  діяльності, набуттю практичного досвіду.

Гармонійному розвитку дітей сприяє створення адміністрацією КЗДО  необхідних умов для організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми.

Спортивне та ігрове обладнання в дошкільному закладі в достатній кількості, постійно оновлюється, систематично перевіряється комісією з охорони праці, про що складаються відповідні акти.  

Основні гігієнічні вимоги до штучного освітлення (достатність, рівномірність розподілу, відсутність блиску) виконуються. На території закладу працює зовнішнє освітлення.

Постійно проводиться облік використання електроенергії, щорічно проводиться інвентаризаційний облік матеріально-технічної бази закладу, створюється комісія щодо його проведення.

За 2020-2021 навчальний рік в КЗДО за допомогою бюджетних коштів  була зміцнена матеріально-технічна база дошкільного навчального закладу.

За бюджетні кошти  у  2020-2021 р. було  придбано :

канцтоварів на суму  – 2000 грн.,

дезинфікуючих засобів та допоміжних матеріалов на суму - 7000гр.

шафу  для спецодягу на суму -2000 гр.

була оформлена  підписка на півроку на  електронний журнал    «Практика управління дошкільним закладом" на суму -1164 гр.

для господарчих робіт була придбана тачка  на суму – 1450,00гр;

придбані будівельні матеріали на суму – 5000гр. (для доріжки)

пісок для пісочниці та в ящик біля пожежного щитка на суму -2000гр.

Всього на суму-20 614гр

 

Матеріально-технічна база дошкільного закладу є достатньою для проведення необхідного обсягу  освітньої діяльності з дітьми дошкільного віку щодо реалізації вимог Базового компонента дошкільної освіти, щорічно підлягає оновленню та розвитку.

 

 

3. Кадрове забезпечення КЗДО

 

          Керуючись Законами України «Про освіту» ст. 58, «Про дошкільну освіту» ст.. 30, Положенням про дошкільний навчальний заклад, власним Статутом, директор ДНЗ на посади педагогічних працівників приймає осіб, які мають відповідну вищу освіту, а саме, освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста, бакалавра, або молодшого спеціаліста (до введення в дію Закону України «Про освіту» - вищу або середню спеціальну освіту).

           Дошкільний  навчальний заклад  укомплектований педагогічними кадрами на 100 % та обслуговуючим персоналом (100%). Педагогічні кадри закладу мають спеціальну педагогічну освіту, 1 педагог навчається в заочній формі у вищому навчальному закладі, за станом здоров'я їм дозволено здійснювати педагогічну діяльність.

У дошкільному закладі працює  9  працівників, освітню роботу з дітьми здійснюють   3 педагоги, із них 2 вихователя, 1 керівник гуртка з англійської мови, Педагогічні кадри за віковими групами закріплюються наказом директора на початку року. Адміністрація КЗДО "Барвінок" диференційовано підходить до вихователів-початківців і до досвідчених  педагогів-майстрів, створюючи належні умови для розкриття їх творчого та професійного потенціалу.

          У 2020-2021 н.р. атестовано завідувача закладу та вихователя .

За результатами атестації в квітні 2020р. завідувача Бойко Г.В. визнано таким, що відповідає займаній  посаді .В березні 2021р. за результатами атестації вихователя Голубенко С.М. визнано таким ,що відповідає раніше встановленому  11 тарифному розряду.

Організовано роботу зі своєчасного проходження курсів підвищення кваліфікації за минулий навчальний рік на курсах в  Дніпропетровській академії неперервної освіти (ДАНО) підвищили свою  кваліфікацію 2  педагоги згідно перспективного плану підвищення кваліфікації.

Антипедагогічних проявів серед педагогічних працівників закладу не зафіксовано. Педагогів, притягнутих до дисциплінарної відповідальності за ініціативою керівника закладу, немає. 

 

 

4. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я вихованців та педагогічних працівників

 

На виконання вимог Інструкції з харчування дітей в дошкільних навчальних закладах систематично аналізується стан виконання фактичних норм харчування дітей та показники фактичної вартості харчування, здійснюється контроль за якістю продуктів та їх кулінарною обробкою. Документація з питань харчування ведеться відповідно до встановлених вимог.

Організація харчування дітей у дошкільному навчальному закладі здійснювалась відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» від 22 листопада 2004 р. № 1591, Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого спільним наказом Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства освіти і науки України від 1 червня 2005 р. № 242/329, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17 квітня 2006 р. № 298/227 ( зі змінами затвердженими наказом МОН молоді та спорту України та МОЗУ від 26.02.2013р. №202/165), та наказу «Про організацію харчування дітей у дошкільному закладі у 2018 році» від 02.01.2018р. №05/р.

У дошкільному закладі організовано 3-разове харчування дітей, що відповідає режиму роботи ДНЗ. Усього харчувалося  дітей, , дошкільного віку. З пільгової категорії безкоштовно харчується - дітей (з багатодітних сімей -  дітей, , з малозабезпечених сімей -,).

Відповідно до штатного розпису дошкільний навчальний заклад укомплектовано працівниками, які забезпечують організацію харчування.

Систематичний контроль за організацією харчування здійснювала керівник закладу Г.В.Бойко. Харчоблок в повній мірі забезпечені кухонним інвентарем, посудом, обладнанням,але відсутня витяжка над плитою.

Санітарно-гігієнічний стан харчоблоку у закладі задовільний. Система холодного, гарячого водопостачання та необхідне технологічне обладнання знаходиться у робочому стані.

З метою попередження кишково-шлункових захворювань та харчових отруєнь серед дітей адміністрацією закладу здійснювався постійний контроль за умовами зберігання,  дотриманням строків реалізації продуктів, технологією приготування їжі. Всі працівники закладу у всіх вікових групах у цілому дотримуються режиму харчування, сервіровки столів відповідно до  віку дітей. Наявні серветки, столовий  та кухонний посуд у достатній кількості, що своєчасно замінюється та оновлюється. Створені умови для правильного зберігання посуду, його обробки. Помічники вихователів  забезпечені належним одягом та миючими і чистячими засобами для дотримання санітарно-гігієнічних вимог.

Постійно проводиться  просвітницька робота серед працівників закладу та батьків щодо виховання у малюків культурно-гігієнічних навичок, культури їжі та обережності батьків під час придбання продуктів харчування у кіосках, ринках, не санкціонованих місцях продажі продуктів харчування.

Питний режим дітей закладу організований згідно з Інструкцією з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерством охорони здоров’я України від 17.04.2006 № 298/227, Змін до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затверджених спільним наказом  Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та Міністерством охорони здоров’я України від 20.03.2013  № 440/22972.

               У літній період 2020 року з  01.06.2020 була збільшена вартість харчування одного дня на 10%, та встановлено другий сніданок у вигляді споживання соку.

        Одним із критеріїв оцінки ефективності та створеної системи раціонального харчування в   закладі є виконання натуральних норм.  

Встановлено  належний рівень виконання основних норм продуктів харчування: діти отримували достатню кількість м’яса, риби, молочних  продуктів, яєць, овочів і т.і.

Харчування, у порівнянні з минулими навчальними роками, можна оцінити як стабільне та належне.

Позитивні результати в роботі працівників  у всіх підрозділах закладу упродовж 2020/2021 навчального року досягнуті завдяки спільній роботі з батьками вихованців:  з батьківським комітетом ЗДО та радою закладу.          Співпраця з батьками здійснювалася через різноманітні форми роботи – батьківські збори, онлайн-консультації та бесіди, анкетування, заняття у «Батьківській вітальні», «Школі молодих батьків» тощо. Батьки приймали участь в організації та проведенні різноманітних свят, розваг та виставках поробок, малюнків упродовж навчального року.

Продукти харчування та продовольчу сировину впродовж року постачали:

"ФОП Філончук Є.О"  і  ПП "РОСИНКА"

Кухар своєчасно подавала щомісячні та поточні заявки на продукти харчування відповідно до примірного двотижневого меню, затвердженого керівником дошкільного навчального закладу та погодженого з Головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Дніпропетровськ.

До дошкільного навчального закладу приймали лише якісні продукти харчування і продовольчу сировину, за наявністю супровідних документів, які відповідали вимогам державних стандартів сертифіката якості, державні реєстри або висновок санітарно - гігієнічної експертизи, ветеринарні довідки. Умови зберігання продуктів харчування та продовольчої сировини в дошкільному закладі задовільні, відповідають санітарно- гігієнічним вимогам.

Відповідно до примірного двотижневого меню та картотеки страв, затвердженої керівником дошкільного навчального закладу, спільно з кухарем та завідувачем щодня складали меню-розклади на наступний день.

Бракеражна комісія вчасно, за 30 хвилин до видачі їжі на групу, знімала пробу готових страв та робила запис про результати зняття кожної проби у Журналі бракеражу готової продукції.

Кухар у присутності завідувача своєчасно відбирала добові проби в об’ємі порції для дітей .

У дошкільному навчальному закладі видача готових страв на групу здійснювалась відповідно до графіка видачі їжі. Помічник вихователів дотримувалась санітарних правил при отриманні їжі з харчоблоку: їжу отримувала у промаркованому посуді з кришками, у спецодязі.

Працівник харчоблоку готувала смачні страви відповідно до картотеки страв, меню-розкладу, дотримуючись технологій приготування страв.

Аналіз виконання норм харчування за навчальний рік показав, що в цілому харчування вихованців дошкільного навчального закладу здійснювалось наближено до норм: садок – 80 %.

Порівняно з 2019-2020 н.р.  показники харчування залишились на одному рівні.

У навчальному році на 100% виконано норми: цукор, борошно, крупи, соки, олія, масло вершкове, м’ясо, хліб.

Проте не в повному обсязі виконано норми з продуктів харчування, зокрема: овочі, фрукти, соки, молоко, м'ясо (сад).

Слід зауважити, що у порівняні з минулим роком зменшились показники виконання норм овочей  - на 3%; сир твердий -  на 8%.

Збільшились показники виконання норм: крупи –на 2%; яйця - на 3%; молоко - на 4%; риба -на 3%; кондитерські вироби -на 10%, картопля – 4%, фрукти – на 6%

Невиконання в повній мірі норм харчування можна пов'язати з необхідністю дотримання цінового показника.

            Відповідно до розподілу функціональних обов’язків документацію з організації харчування своєчасно ведуть кухар,завідувач.

Вихователі та помічник вихователів дошкільного навчального закладу беруть активну участь в організації харчування дітей, формують у них культуру харчування та розуміння значення прийому їжі для нормального функціонування організму) формують стійкі культурно-гігієнічні навички.

Педагогами ЗДО контролювався стан фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми та їх загартування; здійснювались антропометричні виміри дошкільнят – кожного місяця з відміткою в "КУРСІ ДОШКІЛЛЯ"  перевірка постави, огляд на педикульоз,кожні покрови,

кожного дня відвідування у  дітей вимірювалась температура з занесенням запису в температурний журнал.

Удосконаленню системи фізичного виховання в дошкільному закладі сприяє чіткий та систематичний медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком та руховою активністю вихованців.

Працівники дошкільного закладу суворо виконували рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів  на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19), педагоги навчали дітей особистої гігієни в умовах карантину.

 

Організація роботи з  охорони праці в КЗДО "Барвінок" проводиться відповідно до Закону України «Про охорону праці»,  «Положення про організацію роботи з охорони праці та  безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти», що визначають єдину систему організації роботи з охорони праці. На підставі нормативних документів адміністрація закладу планує заходи щодо охорони здоров’я учасників освітнього процесу за напрямками:

  • охорона праці та  безпека життєдіяльності; пожежна безпека; дитячий травматизм.

З метою  формування навичок здорового способу життя та запобігання порушень техніки безпеки працівниками закладу в річному плані роботи в розділі «Охорона життя і здоров’я дошкільників» плануються заходи щодо попередження дитячого травматизму в трьох напрямках:

  • із працівниками ДНЗ; із вихованцями; з батьками.

Щорічно на початку року видаються накази про закріплення відповідальних за:

  • роботу з охорони праці;  роботу з пожежної безпеки; роботу з попередження дитячого травматизму.

 Проводиться системна робота щодо забезпеченню всіх служб ДНЗ інструкціями з ОП, ПБ, які переглядаються, доповнюються у зв’язку зі змінами в нормативному законодавстві чи в умовах життєдіяльності ДНЗ.

Налагоджена робота щодо попередження дитячого травматизму з урахуванням сезонних явищ. Інструктажі з  ОП, ПБ проводяться відповідно до плану та програми.

Один раз на рік проводиться навчання з евакуації згідно «Інструкції дії персоналу в разі виникнення надзвичайної ситуації», яка щорічно складається з урахуванням кадрових змін. Вся документація з ОП, ПБ затверджена і погоджена відповідно до  нормативних вимог.

Навчання і перевірка знань з ОП, ПБ  працівників ДНЗ проводиться один раз на 3 роки, результати заносяться до посвідчення  по перевірці знань з охорони праці.

Результатом грамотної і професійної роботи з питань ОП, ПБ є відсутність в навчальному році випадків дитячого травматизму.

Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом працювали над впровадженням державної політики в галузі охорони праці, яка базується на принципі пріоритету життя і здоров'я учасників освітнього процесу.

Виконання вимог чинного законодавства з питань охорони дитинства і захисту прав малолітніх. На виконання вимог чинного законодавства з питань охорони дитинства і захисту прав малолітніх  в річному плані роботи передбачені та розглядаються питання  на педагогічних радах, Раді закладу, на загальних батьківських зборах,  на загальних зборах колективу, на нарадах при директорі. Крім того, більша частина питань вирішується оперативно по мірі виникнення (за ініціативи батьків та співробітників).

Значна увага протягом року приділялась питанням протидії булінгу, проводились онлайн  збори в групі серед батьків,  працівників ДНЗ щодо дії  затверджених в минулому році документів, а саме Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування) в ЗДО, Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в ЗДО та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування), Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) в ЗДО, Правила поведінки  здобувачів дошкільної освіти в дошкільному навчальному закладі. Всі матеріали представлені на сайті дошкільного закладу.

Моральне та матеріальне стимулювання педагогічних працівників, вихованців  та організація їх відпочинку та оздоровлення.

Адміністрація дошкільного закладу докладає належних зусиль для покращення оплати праці обслуговуючого персоналу. Робота зі створення належних умов для праці педагогів та обслуговуючого персоналу  у дошкільному закладі проводиться постійно та систематично. Керівництво закладу працює у постійному співробітництві з первинною профспілковою організацією, відповідно до колективного договору.

 

5. Співпраця з сім'єю та громадськими організаціями                                                                                                                                                                                                                              

 

            Основними напрямками взаємодії з батьками у дошкільному навчальному закладі КЗДО "Барвінок"  є :

  • просвіта батьків; фахове вдосконалення педагогів; методичний та психологічний супровід організації взаємодії вихователів з батьками та спільної діяльності батьків з дітьми.

Педагоги забезпечували освітні потреби кожної конкретної сім’ї, активізували та збагачували виховні вміння батьків, підтримували їх впевненість в особистих педагогічних можливостях, знайомили з кращим досвідом сімейного виховання з питань підготовки дітей до шкільного навчання. Проблемами, які потребують вирішення у роботі з батьками, виступають:

·        систематичне обновлення власного сайту, завдяки якому, суб’єкти освітнього процесу зможуть обмінюватись досвідом, брати участь у різних проектах;

·        підвищення  рівня психолого-педагогічної культури батьків, формування у них відчуття соціальної і особистої відповідальності за повноцінний розвиток своїх дітей.

·        було проведено анонімне анкетування серед батьків щодо роботи дитячого закладу. Всі питання, зауваження та пропозиції не залишені без уваги та вирішені позитивно.

 

 

6. Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань                                                                                                                                                 діяльності навчального закладу

 

Робота щодо звернень громадян з питань діяльності навчального закладу ведеться на належному рівні.

Отже, заплановану роботу на 2020-2021 н.р. можна вважати виконаною в повному обсязі.

 

                  ДИРЕКТОР                                                             Галина БОЙКО

 

РІЧНИЙ    ЗВІТ 

завідувача Комунального закладу дошкільної освіти (дитячий садок)"Барвінок"Раївської сільської ради  Синельниківського району Дніпропетровської області

Бойко Галини Василівни перед колективом і громадськістю

 за 2019 /2020  навчальний рік

 

 Інформаційні відомості

         Комунальний заклад дошкільної освіти (дитячий садок )«Барвінок» знаходиться за адресою: 52561, с. Новоолександрівка, в.Молодіжна,3  . Розрахований на 24 місця, працює за Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».
 

Відомості

Показники

1.

Мова навчання

українська

2.

Кількість груп усього

1

різновікова

1

3.

Режим роботи груп:

10,5 годин

4.

Кількість вихованців

18

5.

Кількість працівників усього

9

педагогічний персонал

4

обслуговуючий персонал

5

 

         Комунальний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами: 1 завідувач, 2 вихователя, 1 керівник гуртка з англійської мови.Усього 4 педагога.

Освітній рівень педагогів

         Упродовж 2019-2020н.р.  народознавчий напрямок роботи закладу був  спрямований на забезпечення виховання у дітей любові й поваги до батьків і родини, закладання основ моральної та етичної орієнтації в національних і загальнолюдських цінностях, формування творчої особистості в контексті рідної української культури, мови, обрядовості і звичаєвості свого краю та держави України.
Заклад працює за Базовою програмою «Я у Світі»
Пріоритетні завдання напрямки  педагогічного колективу:
1.     Забезпечення  збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров’я дітей через використання нетрадиційних методів загартування та оздоровлення (фітотерапія, ігри-медитації, кольоротерапія, дихальна гімнастика, корегуючи гімнастика);
2.     Активне використання інноваційних технологій, які сприяють розумовому, емоційному і моральному розвитку дошкільників (використання методики Л.Фесюкової «Виховання казкою», пальчикова гімнастика);
3.     Створення розвивального предметно-ігрового середовища –  однієї з умов ефективного впровадження у практику особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти,  для повноцінного розвитку інтелектуальних здібностей дітей.
 
ІІ.Аналіз роботи КЗДО за 2019-2020 н.р.
   Комунальний заклад дошкільної освіти  «Барвінок»  здійснює свою діяльність, керуючись основними положеннями Конституції України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про внесення змін до  законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу», «Про охорону дитинства», Положенням про дошкільний навчальний заклад, іншим чинним законодавством та нормативно – правовими актами, які регламентують діяльність дошкільних навчальних закладів в Україні.
       Керуючись основними положеннями нормативних документів, які визначають сучасну законодавчу базу й методичне забезпечення дошкільної освіти, та планом роботи на 2020-2021 навчальний рік, колектив закладу зосередив  увагу на пошуку оптимальних  способів навчання та виховання дітей, збереження та  зміцнення їх фізичного й психічного здоров’я, створення необхідних  передумов для досягнення кожним дошкільником реально  можливого для нього в  даний період рівня успішності, але не нижчого, ніж передбачено Базовим компонентом дошкільної освіти.
      Здійснення  освітньої роботи з дітьми, а також врахування запитів батьків і громади спрямувало заходи, які проводилися в закладі, на виконання  таких пріоритетних завдань:
Ø    Продовжувати роботу  щодо формування рис громадянина української держави, розвиненої духовності, моральності, правової та екологічної культури.
Ø    Забезпечити  роботу з проблеми  модернізації підходів у роботі з родинами та розвитку партнерських відносин між закладом та сім'єю.
Ø    Вдосконалювати   умови в дитячому закладі для забезпечення фізичного, психічного, духовного здоров’я дітей.  
Ø    Створення умов для реалізації трудового виховання в процесі організованої і самостійної предметно-практичної діяльності.
   КЗДО  працює за п’ятиденним робочим тижнем з режимом роботи 10,5  годин. Вихідні дні субота, неділя, святкові, тощо. Щоденний графік роботи груп загального розвитку   з 7.00 до 17.30. Заклад працює за  Базовою програмою  «Я у Світі» згідно Переліку навчальних програм та навчально-методичних посібників, що можуть бути використані в дошкільному навчальному закладі, затвердженому Міністерством освіти і науки України на 2020/2021 навчальний рік
    Формування дитячого контингенту та наповнюваність груп в закладі здійснюється  згідно вимог діючого законодавства, на підставі наказів МОН України від 27.03.2006 №240/165 «Про порядок комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу»; від 20.02.2002 №128 «Нормативи наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу; від 25.05.2011 №1/9-389 «Про дотримання порядку прийому дитини до дошкільного навчального закладу» та власного статуту.
    Діти зараховуються у дошкільний навчальний заклад  за заявою батьків, медичною довідкою про стан здоров’я та про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження дитини.
      Облік дітей, які відвідують заклад, здійснюється за допомогою програми КУРС ДОШКІЛЛЯ  в ІСУО та вихователями  групи в «Журналі обліку щоденного відвідування групи дітьми», який пронумерований, прошнурований, завірений печаткою завідуючої.
      Атестація педагогічних працівників здійснюється відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників.
.
    Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який розроблено на навчальний рік та період оздоровлення.      План роботи схвалено педагогічною радою закладу від 10.08.2020 року, затверджено завідувачем дошкільного закладу. Планування освітнього процесу, здійснювалося відповідно до  листа МОН України від 03.07.2009 № 1/9-455 «Планування освітнього процесу в дошкільному закладі», листа Міністерства освіти і науки України від 27.06.2014 №1/9-341  «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у 2020/2021 навчальному році», Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок в дошкільному навчальному закладі (наказ МОН України від 17.03.2006 № 1/9-153).   
    Річне планування відповідає завданням дошкільної освіти: керується нормативними документами з дошкільної освіти; відповідає сучасним вимогам наукових досягнень, передовому педагогічному досвіду; визначає перспективу розвитку дошкільного закладу; актуальні пріоритетні завдання, шляхи та засоби реалізації цих завдань через кожний розділ плану, враховуючи особливості та можливості дошкільного закладу.
    Планування освітньої роботи в закладі здійснюється відповідно до програми  «Я у Світі» . В усіх педагогів в наявності календарне та перспективне планування, затверджене завідувачем на початок кожного місяця. Перспективне планування змістовне та конкретне, реалізує планові завдання річного плану роботи дошкільного закладу на поточний рік.
   Вивчення загального стану навчально-виховного процесу планується у формі комплексних та тематичних перевірок, попереджувального, оперативного та епізодичного контролів. Ці види контролю забезпечують вивчення діяльності всіх педагогів, систематичність роботи всього колективу.
     Щорічне звітування керівника закладу здійснюється на підставі наказу МОН України  від 23.03.2005 N 178  «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю». В наявності звіт керівника «Про основні напрямки діяльності», де  в основних тезах зазначено: утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління ДНЗ, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у закладі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації. Особлива увага звертається на створення у навчальному закладі належних умов для забезпечення рівного доступу для здобуття якісної освіти.
    Ведення  обов'язкової  ділової   документації   в дошкільному навчальному закладі здійснюється на підставі «Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах»,  затвердженої наказом МОН України від 01.10.2012 № 1059. Ділова документація  і  листування  дошкільного  закладу ведуться державною мовою. Вся обов’язкова документація поаркушно    пронумерована, прошнурована, підписана та скріплена печаткою. Документація  зберігається   у   спеціально обладнаних шафах, та сейфі.
      Педагогічна рада в дошкільному навчальному закладі керується у своїй діяльності Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Положенням про дошкільний навчальний заклад», статутом дошкільного навчального закладу. Повноваження педагогічної ради визначають також чинні нормативні документи, що стосуються діяльності дошкільного навчального закладу.
     Педагогічна рада дошкільного навчального закладу: оцінює результативність реалізації виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей по кожній віковій групі; розглядає питання удосконалення організації навчально-виховного процесу; визначає план роботи ДЗ та педагогічне навантаження працівників; затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей; обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду; аналізує проведення експериментальної та інноваційної діяльності; визначає шляхи співпраці дошкільного навчального закладу з сім’єю; розглядає інші питання, визначені «Положенням про дошкільні навчальні заклади». На виконання рішень педагогічної ради видається наказ «Про затвердження рішень педагогічної ради». Реалізація питань порядку денного на засіданні педагогічної ради відображено в протоколах педагогічних рад.
-              Для якісної  реалізації   завдань Базової програми розвитку дитини дошкільного віку « у Світі» було проведене тематичне вивчення «Стан роботи ЗДО з трудового виховання». За результатами тематичного вивчення було виявлено, що цьому питанню приділялась велика  увага, програма з трудового виховання дошкільників в цілому виконується, батьки в активній співпраці з вихователями та дітьми беруть активну участь у благоустрої майданчика   та групи.
    У лютому 2020 року  було проведено   тематичне вивчення  «Стан роботи з дітьми дошкільного віку по вихованню у них патріотичних почуттів». За наслідками вивчення виявлено , що вихователі достатньо вправляють дітей у розв’язанні проблемних ситуацій морально-патріотичного спрямування, часто дають готову інформацію; достатньо застосовуються прийоми дослідницького, пошукового способу здобуття знань, формування умінь орієнтуватись у сучасному світі; достатньо здійснюється моральне виховання у сім’ї. Всі батьки надають важливої ролі громадянському  вихованню старших дошкільників, володіють методами впливу на дітей. Внаслідок чого потенційні можливості сім'ї  використовуються у повній мірі. 

         Виходячи з  плану освітнього процесу за минулий навчальний рік були проведенні спостереження за рівнем компетентності дітей за Базовою програмою розвитку «Я у Світі» та визначений відсоток зростання сформованості тієї чи іншої компетентності  за лініями розвитку.

Рівень сформованості компетентностей дітей за освітніми лініями

з/п

Освітні лінії

Загальний показник

1.       

«Особистість дитини»

76%

2.       

«Дитина в соціумі»

75%

3.       

Дитина у природному довкіллі»

78%

4.       

«Дитина у світі культури»

69%

5.       

«Гра дитини»

74%

6.       

«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

77%

7.       

Освітня лінія «Мовлення дитини»

68%

 

Загальний коефіцієнт

73% - достатній рівень

 

     Моніторинг  рівня сформованості компетентностей знань, умінь, навичок за лініями розвитку в групі дошкільного віку показав, що найменші показники належать таким освітнім лініям, як «Мовлення дитини» та «Дитина у світі культури». Тому, згідно результатів обстеження, для вихователів ЗДО  розроблено методичні рекомендації щодо посилення роботи в освітніх лініях з соціально-культурного розвитку та художньо-мовленнєвої діяльності дітей, адже, мовлення тісно пов'язане з пізнавальним розвитком дитини, прилученням її до основ морально-етичної, емоційно-ціннісної та художньої культури. Педагогами простежувався розвиток кожної дитини особисто, аналізуючи отримані результати, робились висновки про сформованість у дитини тих чи інших проявів компетентності, планувалась поглиблена індивідуальна та групова робота з недостатньо проявлених ознак компетентності.

     Основним завданням педагогів залишається створення таких умов для дитини, де б вона займала позицію активної діючого суб’єкта діяльності, та створення ситуацій, які б стимулювали пізнавальну пошукову діяльність дітей, розвивали вміння розмірковувати, з’ясовувати суперечності, висловлювати передбачення, формулювати рішення, відстоювати свої судження.
    Головною метою роботи колективу ЗДО є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягати успіху, правильно будувати своє життя. Варто відмітити якісну реалізацію педагогічним колективом поставлених завдань.
 
 
Рівень розвитку
дітей старших дошкільників до навчання в школі
 
    Реформаційні процеси, що відбуваються у сучасному освітньому просторі, зумовлюють нагальність розв’язання комплексних соціально-педагогічних завдань, одним з яких є забезпечення наступності між суміжними ланками освіти. Відповідно до вимог чинного законодавства, нормативних документів здійснювалася реалізація цього завдання, що має на меті забезпечення єдності, взаємозв’язку та узгодженості мети, змісту, методів, форм навчання, виховання, розвитку дітей з урахуванням їх вікових особливостей.
    Згідно з цим планом та окресленими напрямками роботи протягом навчального року здійснювалися взаємо відвідування відкритих занять у дошкільному закладі та школі, взаємо обмін накопиченим досвідом з актуальних проблемних питань, обговорення проблемних питань.
         Тісна співпраця педагогів КЗДО з учителями Ноолександрівської ЗОШ (обмін досвідом, бесіди, дискусії тощо) сприяли підвищенню фахового рівня вихователя у підготовці дошкільнят до навчання в школі.
    На початку навчального року були організовані відвідування вчителем початкової школи занять у КЗДО з метою знайомства з дітьми старшого віку і вивченням форм роботи з ними, на кінець навчального року – з метою ознайомлення з рівнем одержаних знань, умінь та навичок, творчих здібностей дітей. В КЗДО працює гурток з іноземної мови (англійської) під керівництвом вчителя із школи Алейнік О.В.,яка являється керівником гуртка.
    Окремою ланкою роботи з цього напрямку стала робота з батьками  майбутніх першокласників. З метою знайомства з роботою вихователя з підготовки дітей до школи, було організовано та проведено: консультації, замітки, виставки дитячих робіт, День відкритих дверей, зустрічі батьків з вчителем, залучення батьків до участі в зборах для майбутніх першокласників, анкетування батьків з питань підготовки дітей до школи. Протягом року функціонував консультативний пункт, де обговорювалися питання, пов’язані з майбутнім навчанням дитини в школі.
     Для вихованців КЗДО були організовані екскурсії до школи, де вони зустрілися з колишніми випускниками закладу, які розповіли їм про шкільне життя, познайомили  з шкільним приладдям та їх застосуванням.
Реалізуючи фізкультурно-оздоровчий напрям роботи  педагогами  колективу в ЗДО створено всі умови здоров'язберігаючого освітнього простору, що передбачає забезпечення у педагогічному процесі атмосфери комфортного поєднання усіх ланок впливу: педагогічного, психологічного, медичного, громадського, вдало поєднуються сучасні новаторські підходи, використовуються природні фактори, матеріали, нестандартні підходи. Позитивно впливають на здоров’я дітей профілактичні, оздоровчі, загартовуючі заходи. Природні умови допомагають впроваджувати в практику роботи різні форми терапії: піском, кольором, звуками, казкою, лікарськими рослинами тощо.  
Отже результатами роботи є:
         створення освітнього розвивального простору для збереження здоров'я дітей;
         сформованість мотивації дітей та батьків на здоровий спосіб життя;
         покращення показників виконання основних рухів;
         зниження показників захворюваності на 1 дитину;
         поліпшення загальних показників здоров'я дітей;
Отже, при незначному збільшенні  складу дітей у 2018-2019 н.р. середнє відвідування дітьми закладу зросло. Проте деякі діти  через хворобу не відвідують заклад.
Колективом дошкільного закладу був розроблений план оздоровчих заходів серед яких були : загартовуючи, профілактичні та заходи, направлені на підвищення імунітету дітей. Захворюваність за 2019 рік  зменшилась в порівнянні з 2018 роком.  В наступному році в цьому напрямку теж буде вестись планова цілеспрямована робота.                                                                                                           
     Результати моніторингових досліджень доводять позитивний вплив природного довкілля території закладу, фізкультурно-оздоровчих та профілактичних заходів на зміцнення здоров’я наших вихованців.
  Фізкультурно-оздоровча робота проводиться з урахуванням основних принципів, які передбачають високу рухову активність, виховання дошкільників у процесі активної діяльності з метою їхнього гармонійного всебічного розвитку, зміцнення здоров'я, загартування, підвищення розумової та фізичної працездатності.
   До вирішення фізкультурно-оздоровчих завдань колектив дошкільного закладу підходить комплексно: обов’язкове виконання програм та організація рухового режиму.
    Систематично проводиться ранкова гімнастика, заняття з фізкультури 2 рази та на свіжому повітрі 1 рази на тиждень, гімнастика пробудження після денного сну, рухливі ігри та вправи, спортивні свята та розваги. Кожного місяця проходить День здоров'я, проводяться тижневики здоров'я та  безпеки життєдіяльності.
Цілеспрямовано ведеться робота з батьками за напрямками:
·        Надання консультацій, рекомендацій, методичних порад щодо актуальних тем, які цікавлять батьків
·        Залучення батьків до проектної діяльності, участі в суспільному житті закладу
·        Організація загальних та групових батьківських зборів
·        Діагностична робота
·        Школа молодих батьків
Для інформування батьків про діяльність закладу було виготовлено стенди «Для Вас, батьки», інтернет-сайт.
   Над вирішенням питання « Реалізація державної політики щодо забезпечення доступності дошкільної освіти, різних форм її здобуття, 100% охоплення дітей п’ятирічного віку дошкільною освітою, наступність між дошкільною та початковою ланкою освіти»,  КЗДО працював відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту, на підставі листа Міністерства освіти і науки України від 07.05.2007 № 1/9-263 «Про організацію обліку дітей дошкільного віку». У закладі створено робочу групу з обліку дітей дошкільного віку, що мешкають на території, закріпленої за дошкільним закладом . Членами робочої групи складено списки дітей дошкільного віку на підставі документів первинного обліку громадян, що зберігаються у сільській раді.Створено даних відомостей про дітей дошкільного віку на основі списків.
   Педагогами проведено обстеження села на наявність 5-ти річних дітей , неохоплених дошкільною освітою. В закладі створена база даних дітей 5-ти річного віку села. Розроблені заходи залучення цих дітей до занять, свят та розваг у дошкільному закладі. На початку року на обліку перебувало 5 дітей 5-ти річного віку, які не відвідували , на кінець 2020/2021 року рівень охоплення дошкільною освітою 5-ти річок складає 80% (не всі діти прийшли в ЗДО)
   Загальний рівень охоплення дошкільною освітою дітей від 0 до 6(7) років складає: 80%
 
Одним з основних завдань дошкільного закладу є забезпечення кваліфікованої турботи про зміцнення і збереження фізичного і психічного здоров`я дітей.  Пріоритетом нашого дошкільного навчального закладу є забезпечення здорового способу життя всього дошкільного колективу завдяки створенню такого середовища, яке б сприяло зміцненню здоров'я всіх його членів, виховання у малят відповідального ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих як до найвищої індивідуальної і суспільної цінності. Це досягається шляхом впровадження курсу «Освіта сталого розвитку  для дошкільників», оптимізації рухового режиму життя дітей, навчально-виховного процесу, створення екологічно сприятливого життєвого простору, використання засобів фізичного виховання та фізкультурно-оздоровчої роботи. В закладі створено інтегровану систему оздоровчої роботи, що гарантує збереження та зміцнення здоров'я дітей, безпеку їхньої життєдіяльності, профілактику захворювань, корекція відхилень у здоров'ї та порушень розвитку, реабілітацію з метою відновлення здоров'я.
Важливою умовою комфортного перебування дітей у закладі та частиною медичного обслуговування є організація харчування. Харчування дітей в комунальному навчальному закладі у 2020-2021 навчальному році здійснювалось на суму 35 грн. (21гр-бюджетні кошти;14гр-батьківська оплата) за перспективним двотижневим меню, це дозволило наблизити виконання норм харчування до адекватної компенсації фізіологічної потреби дітей, збереження їх здоров’я та забезпечення їх нормального фізичного розвитку.     
Адміністративно-господарська діяльність здійснюється згідно річного плану роботи.
Адміністрація ЗДО разом з колективом, батьками постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб ЗДО проводиться з затвердженого керівником ЗДО та головою Раївської  сільської ради,.Значна увага приділена естетичному вигляду навчального закладу. Коридор, вестибюль поступово поповнюються новими сучасними пластиковими стендами, активно проводиться робота по озелененню. Територія завжди прибрана, доглянута. 
 Дієву допомогу батьки надали в оформленні групових кімнат, квітників та підготовці дошкільного закладу до нового навчального року. Потребами сьогодення зумовлено необхідність тісніше інтегрувати родинне і суспільне дошкільне виховання, зберегти пріоритет родинного виховання, активніше залучати батьків до участі у педагогічному процесі дошкільного закладу.   
 Сучасне життя вимагає оновлення та урізноманітнення роботи дошкільного закладу,  необхідно звернути увагу на організацію таких форм роботи з батьками  як :
-        випуск тематичних газет;
-        турніри з актуальних проблем родинного виховання.
Протягом навчального року роботу закладу оцінювали батьки наших вихованців. Одним із пунктів традиційного анкетування батьків були пи­тання оцінки роботи колективу та пропозицій з удосконалення їх діяльності. Висунуті батьками пропозиції обговорювалися на педгодинах і враховува­лися у дальшій роботі. Поряд із традиційною системою відкритих показів для батьків свят, розваг, контрольно-підсумкових занять простежується тенденція до використання такої форми роботи, як запрошення батьків
прийняти часть у спортивних святах .Це сприяє зміцненню авторитету дитсадка серед родин наших вихованців.
 Більшість батьків вихованців  відзначає, що діти із задоволенням відвідують дитячий садок, повертаються додому в гарному настрої; батькам подобається стиль спілкування педагогів, які працюють із дітьми , і їх ставлення до дітей; всі члени сімей вихованців із задоволенням та зацікавленням спілкуються з педагогами, умови, створені для розвитку, на­вчання й виховання дітей, оцінюють позитивно; високий рівень задоволення роботою КЗДО і його педагогічним колективом мають 88 % опитаних батьків, середній рівень - 10 %.,не задоволених-2%
Робота з охорони праці , безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання дошкільних навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу КЗДО з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації. Наказом по закладу призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі.
 
Для зміцнення матеріально-технічної бази виконувались такі види робіт :, частковий ремонт систем опалення та водопостачання, поточний ремонт на групах,були закуплені наматрасники на Рівненській
 швацькій фабриці спільними зусиллями був зроблений капітальний ремонт пральної кімнати.
 Варіативність використаних методичних заходів, співпраця всіх служб закладу, підвищення рейтингу закладу в мікрорайоні є певними чинниками, які впливають на підвищення рівня професійної компетентності педагогів, на якість вирішення завдань річного плану.
Таким чином, аналіз роботи КЗДО за навчальний рік показав, що обрані форми і методи, об'єднані зусилля адміністрації та педагогічного колективу позитивно впливають на результативність роботи з кадри ми та досягнення дітей. Річний план за минулий навчальний рік виконано.
Роботу завідувача за минулий навчальний рік батьками оцінено як задовільну
 
 

 

 

 


Коментарі